facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Quercitina, molecula naturala care ucide coronavirusul

Sanatate

Quercitina - un compus de origine naturală - funcționează ca un inhibitor specific al coronavirusului Sars-CoV-2. De fapt, substanța prezintă o acțiune destabilizatoare asupra 3CLpro, una dintre proteinele cheie pentru multiplicarea agentului patogen. Studiul, susținut de Fundația spaniolă hna, este publicat în International Journal of Biological Macromolecules. La cercetare a participat și Institutul de Nanotehnologie din cadrul Consiliului Național de Cercetare italian, CNR-Nanotec din Cosenza, scrie Il Messaggero, citat de Rador.

Quercitina, molecula naturală care ucide coronavirusul

Quercetina are un rol important in menținerea sănătății sistemului imunitar, respirator, cardiovascular, pentru reducerea stresului oxidativ, inflamației și a manifestărilor alergice (în special în sfera sistemului respirator – astm bronșic, rinită alergică).

Ce este Quercetina?

Quercetina este un polifenol (flavonol) prezent în mod natural în fructe, legume și diverse plante medicinale.
Polifenolii sunt cei mai benefici compuși activi pentru reducerea inflamației și a proceselor care o mențin la nivel cronic. Quercetina ca polifenol se remarcă pentru că are efecte puternice pentru imunitate și inflamație prin a modula efectele leucocitelor și prin a reduce reacțiile alergice. În plus, Quercetina încetinește și procesele de îmbătrânire și scade efectele stresului oxidativ din corp.

Surse naturale Quercetină:

Ceapă roșie

Capere

Mere

Fructe de pădure

Fructe de soc

Merișoare

Oregano

Roșii

Coriandru

Mărar

Se estimează că din alimentația zilnică luăm 10 – 100 mg de Quercetină. Pentru a beneficia de efectele intense ca imunostimulator, antioxidant, și antialergic este necesar un aport de 500 – 1000 mg pe zi de Quercetin. Astfel, dieta nu este suficientă pentru a asigura dozele optime de Quercetin, fiind necesară suplimentarea în alte forme.

Indicații:

Întărirea sistemului imunitar.

Diminuarea reacțiilor alergice (astm bronșic, rinită).

Protecție antioxidantă.

Sănătatea sistemului respirator.

Reducerea inflamației.

Sănătatea inimii.

Reglarea tensiunii arteriale.

Scăderea colesterolului.

Normalizarea nivelului de dopamină, serotonină și cortizol.

Beneficii Quercetina

1. Tonic pentru imunitate

Quercetina are un rol important în reglarea răspunsului imunitar la factorii de stres. Face acest lucru prin a crește activitatea leucocitelor, a substanțelor responsabile pentru comunicarea intracelulară, și a enzimelor care permit anumite funcții celulare. Crește activitatea celulelor imunitare T și a celulelor NK (natural killer), cele care îndepărtează virusurile și bacteriile din organism. În plus, Quercetina produce acumularea de celule imunitare și la nivelul rănilor de pe piele, prevenind infectarea lor.

2. Quercetina are și efect potențial antiviral, prin faptul că reduce puterea unui virus de a infecta celulele sănătoase. Oprește multiplicarea virusului și răspândirea infecției.

3. Antioxidant puternic - lupta impotriva radicalilor liberiStresul oxidativ este un proces natural al corpului, dar poate fi dăunător dacă există în organism un nivel ridicat de stres psihic, acumulare de toxine sau oboseală. În urma stresului oxidativ, se formează radicalii liberi, compuși care afectează integritatea celulelor. Radicalii liber pot duce la distrugerea celulelor de orice tip și accelerează procesele degenerative și de îmbătrânire. Aportul de Quercetină este esențial pentru protecția celulară și stoparea proceselor degenerative.

4. Antialergic natural

Ajuta la reducerea inflamatiilorAcțiunea Quercetinei se extinde și asupra reacțiilor alergice. Echilibrează secreția de histamine, substanțe produse din cauza acțiunii unui alergen, și reduce simptomele specifice reacțiilor alergice: tuse, ochi înlăcrimați, congestie nazală, inflamarea limbii și a buzelor, eczeme pe piele etc.

5. Quercetina se mai remarcă și ca: antiinflamator, protector pentru inimă și sistemul cardiovascular, protector hepatic, agent anti-aging și anticancerigen.

6. Contribuie la reducerea nivelului de colesterol

7. Sustine sanatatea sistemului nervos

8. Mentine presiunea arteriala normala

9. Are proprietati antibacteriene

10. Quercetina reduce inflamația sistemică

Studiile au arătat că nivelurile ridicate de radicali liberi în organism favorizează apariția inflamației sistemice. Scăderea inflamației sistemice este unul dintre principiile de bază în medicina funcțională, inflamația sistemică fiind un factor favorizant al bolilor cronice (alergii, boli autoimune, boli cardiovasculare, renale, hepatice, chiar cancer). Quercetina este unul dintre cei mai puternici nutrienți antioxidanți existenți în natură. Administrate pe termen lung, suplimentele cu quercetină reduc nivelul radicalilor liberi și implicit inflamația.

Articole despre quercetina