Yoga - Setu Bandhasana - Podul in tensiune | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Yoga - Setu Bandhasana - Podul in tensiune

Exercitii fizice

În limba sanscrită SETU înseamnă „pod”, iar BANDHA înseamnă „contracţie”, „tensiune”.
Caracteristicile deosebite ale acestei asana provin din combinerea armonioasă a două tipuri importante de energie din fiinţa umană – energiile voinţei şi cele ale intuiţiei.

setu-bandhasana

TEHNICA DE EXECUŢIE
Se porneşte din poziţia culcat cu spatele pe sol. Se îndoaie genunchii, astfel încît călcâiele să ajungă cât mai aproape de bazin, plasându-se de o parte şi de alta a acestuia. Tălpile vor rămâne paralele pe sol, pe întrega durată a execuţiei acestei posturi.

Se apucă apoi cu mâinile partea exterioară a gleznelor. Umerii rămân pe sol. Bărbia se plasează în furca sternului şi se împinge bazinul cât mai sus cu putinţă. Se trag gleznele cu braţele, astfel încât extensia spatelui să devină amplă. Muşchii spatelui şi ai coapselor se contractă, creându-se astfel o tensiune binefăcătoare, specifică acestei asana.

POZIŢIA FINALĂ
Se rămâne în această postură până când respiraţia devine calmă şi profundă. Apoi se unesc palmele între ele, brăţară, sub trunchi, rămânând aşezate la sol.
În această postură, trunchiul este partea activă, înălţându-se pentru ca bărbia să preseze ferm în scobitura gâtului. Respiraţia devine gradat predominant abdominală, fapt ce va uşura priza de conştiinţă la nivelul zonei abdominale şi energizarea plexului solar.

CONŞTIENTIZAREA
Această postură realizează activarea simultană a centrului subtil energetic MANIPURA CHAKRA şi a centrului subtil energetic VISHUDDHA CHAKRA prin intermediul energiilor telurice preluate prin picioare.
Sesizaţi lăuntric o stare complexă, elevată – voinţă mărită, forţă interioară şi totodată rafinament, intuiţie, puritate.
La nivelul lui VISHUDDHA CHAKRA se vor echilibra energiile plus şi minus, ceea ce va genera o stare de armonie globală.

EFECTE ŞI BENEFICII
Această asana energizează intens musculatura spatelui, în special zona lombară. Articulaţiile coxo-femurale vor fi tonifiate şi menţinute într-o stare perfectă de sănătate. Organele genitale atât la bărbaţi cât şi la femei vor beneficia din plin prin execuţia acestei posturi. Tiroida, paratiroida, suprarenalele şi gonadele sunt şi ele mult ajutate de SETU BANDHASANA. Organele din zona abdominală primesc un aflux mărit de energie, ceea ce va duce la eliminarea problemelor de sănătate de la nivelul acestei zone.

CONTRAINDICAŢII
Persoanele care suferă de lordoză lombară accentuată sunt sfătuite să nu practice SETU BANDHASANA.

Sursa: yogaesoteric.net

Articole despre


Articole din Exercitii fizice