Yoga - Ardha Baddha Padmottanasana | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Yoga - Ardha Baddha Padmottanasana

Exercitii fizice

Aceasta asana este deosebit de utila pentru amplificarea focului subtil si a vitalitatii globale a fiintei. Este o postura rar intalnita chiar si in scolile de yoga din Orient. In general yoghinii o pastreaza secreta datorita dinamizarilor subtile speciale care apar prin practicarea ei.

padmottanasana

Tehnica de executie
Executia pe partea stanga

Pozitia de pornire este in picioare, cu spatele drept si mainile relaxate pe langa trup.

Indoiti gradat piciorul drept si, cu ajutorul mainilor, asezati partea exterioara a gambei, calcaiului si talpii piciorului drept pe coapsa stanga, in partea sa superioara. Impingeti cat mai mult in jos si spre spate genunchiul indoit, astfel incat partea exterioara a labei piciorului drept sa fie plasata cat mai sus pe coapsa stanga. Pe cat posibil, talpa piciorului drept trebuie sa fie pe aceeasi linie cu soldul drept.

Mentineti piciorul drept in aceasta pozitie. Cu mana dreapta inconjurati spatele si prindeti degetul mare de la piciorul drept. Va puteti ajuta impingand talpa piciorului drept cu mana stanga, in sus, pana cand veti reusi sa prindeti degetul mare cu mana dreapta.

Inspirati si in acelasi timp indreptati coloana ridicand bratul stang, pana ce acesta este intins pe langa urechea stanga. Expirati apoi in timp ce va aplecati in fata. Asezati palma stanga pe sol, in dreptul talpii piciorului stang. Aplecati-va cat mai mult, urmarind sa atingeti cu fruntea genunchiul piciorului intins. Ramaneti in aceasta postura si respirati linistit, de voie. In timpul inspiratiei, ridicati cat mai sus diafragma si relaxati cat mai mult coloana vertebrala, tinand in continuare degetul mare al piciorului drept cu mana dreapta. Cu fiecare expiratie apropiati din ce in ce mai tare fruntea de genunchi.

In final ridicati usor trunchiul in timp ce inspirati. Lasati mana stanga libera pe langa corp si desprindeti mana dreapta de piciorul drept. Reveniti la pozitia de plecare.

Concentrarea la executia pe partea stanga

Va concentrati sa percepeti activarea centrului subtil energetic Muladhara chakra in aspectul de receptie, sensibilitate si secundar a centrului subtil energetic Manipura chakra. Sesizati masajul profund al organelor abdominale, energizarea plexului solar. Concomitent percepeti energizarea piciorului stang, a zonei lombare. Sesizati efectul captarii energiilor telurice prin piciorul stang si al acumularii acestora la nivelul lui Muladhara chakra.

Executia pe partea dreapta

Pozitia de pornire este in picioare, cu spatele drept si mainile relaxate pe langa trup.

Indoiti gradat piciorul stang si, cu ajutorul mainilor, asezati partea exterioara a gambei, calcaiului si talpii piciorului stang pe coapsa dreapta, in partea sa superioara. Impingeti cat mai mult in jos si spre spate genunchiul indoit, astfel incat partea exterioara a labei piciorului stang sa fie plasata cat mai sus pe coapsa dreapta. Pe cat posibil, talpa piciorului stang trebuie sa fie pe aceeasi linie cu soldul stang.

Mentineti piciorul stang in aceasta pozitie. Cu mana stanga inconjurati spatele si prindeti degetul mare de la piciorul stang. Va puteti ajuta impingand talpa piciorului stang cu mana dreapta, in sus, pana cand veti reusi sa prindeti degetul mare cu mana stanga.

Inspirati si in acelasi timp indreptati coloana ridicand bratul drept, pana ce acesta este intins pe langa urechea dreapta. Expirati apoi in timp ce va aplecati in fata. Asezati palma dreapta pe sol, in dreptul talpii piciorului drept. Aplecati-va cat mai mult, urmarind sa atingeti cu fruntea genunchiul piciorului intins. Ramaneti in aceasta postura si respirati linistit, de voie. In timpul inspiratiei, ridicati cat mai sus diafragma si relaxati cat mai mult coloana vertebrala, tinand in continuare degetul mare al piciorului stang cu mana stanga. Cu fiecare expiratie apropiati din ce in ce mai tare fruntea de genunchi.

In final ridicati usor trunchiul in timp ce inspirati. Lasati mana dreapta libera pe langa corp si desprindeti mana stanga de piciorul stang. Reveniti la pozitia de plecare.

Concentrarea la executia pe partea dreapta

Va concentrati sa percepeti activarea centrului subtil energetic Muladhara chakra in aspectul de emisie, control si secundar a centrului subtil energetic Manipura chakra. Sesizati masajul profund al organelor abdominale, energizarea plexului solar. Concomitent percepeti energizarea piciorului drept, a zonei lombare. Sesizati efectul captarii energiilor telurice prin piciorul drept si al acumularii acestora la nivelul lui Muladhara chakra.

Constientizarea finala

In final constientizati armonizarea celor doua planuri in fiinta (Muladhara chakra si Manipura chakra), echilibrarea energiilor plus – minus la aceste nivele. Percepeti vitalitate marita, regenerare, vointa, incredere in sine.

Aceasta postura confera un tonus special sistemului digestiv si contribuie la vindecarea bolilor din zona abdominala, realizeaza un masaj profund al organelor abdominale si imbunatateste semnificativ functionarea intestinului gros.

Prin practica lui Ardha Baddha Padmottanasana se dezvolta in fiinta un tip foarte puternic de vointa, care confera energia necesara finalizarii actiunilor incepute. Un astfel de dinamism este necesar sa ne impregneze toate activitatile, care vor fi astfel pline de vigoare, forta, hotarare si incununate de succes.

Sursa: yogaesoteric.net
Foto: http://www.clubpatanjali.net/en/asanas.html

Articole despre


Articole din Exercitii fizice