Vitamina B7, vitamina memoriei | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Vitamina B7, vitamina memoriei

Alimentatie si nutritie

Vitamina B7 o recunosti sub numele de colina. Lecitina pura apartine clasei fosfolipidelor si este compusa din colina si alti doi acizi grasi. E usor acum sa-ti dai seama de ce aceasta vitamina mai este denumita si vitamina memoriei.

abstract5

Stiai ca vitamina B7 este una din putinele vitamine care trec in lichidul cefalorahidian si astfel este direct implicata in metabolismul chimic al creierului?

Vitamina B7 are un rol foarte important in eliminarea substantelor toxice din organism facilitand functionarea ficatului si vezicii biliare.

Actiuni:

- imbunatateste memoria;
- regleaza functiile ficatului (eficienta in special in cazurile de ciroza si hepatita);
- combate ateroscleroza si hipertensiunea arteriala;
- este eficienta in cazul bolii Alzheimer;
- asociata cu magneziul este eficienta in combaterea oboselii si a migrenelor;
- previne depresiile;
- protejeaza pielea si parul incetinind albirea acestuia;
- este indispensabila pentru constituirea glucozei;
- eficienta in afectiuni genitale (in special al fibromului uterin);
- eficienta in afectiuni cardiovasculare (determina reducerea gradata a nevoii de medicamente).

Alcoolul distruge cel mai mult colina in organism, urmat fiind de cafea.

Carenta de colina determina:

- oboseala, nervozitate si irascibilitate;
- probleme dermatologice (inclusiv grasimea sau uscatimea pielii);
- caderea parului si matreata;
- ateroscleroza si dureri musculare;
- tulburari de crestere;
- moleseala si extenuare;
- depresii si tulburari de memorie.

Daca esti mamica si ai copilas mic iti recomand sa fii atenta sa ii oferi acestuia doza necesara de vitamina B7 deoarece nou-nascutii sunt cei mai expusi lipsei de colina.

Nu s-au semnalat cazuri de exces de vitamina B7 (colina).

Dozele zilnice pe care ti le recomand sunt:

- copii - intre 250 si 450 de mg si adulti - intre 500 si 900 de mg.

Gasesti colina in urmatoarele surse naturale:

- lapte, galbenus de ou, unt;
- cerelae: grau, orz, orez, ovaz;
- legume: cartofi, ceapa, conopida, linte, mazare, rosii, sfecla rosie, soia (boabe), sparanghel, varza (atat alba cat si rosie);
- fructe: alune, arahide, nuci, lamai, portocale, struguri;
- drojdie de bere.

Iti redau si o lista cu plantele care contin colina:

- fructe de: anason si tidva;
- frunze de: cicoare, rozmarin si vasc;
- flori de: catusa, coada-soricelului, isop, pin, romanita, paducel, sulfina, tei;
- radacina de: frasinel, ginseng, paducel, salcie, tataneasa;
- seminte de: canepa, floarea-soarelui, in, schinduf, susan si scoarta de soc;
- partea aeriana de: gura-leului, lucerna, menta-broastei, navalnic, papadie, rachitan, sunatoare, traista-ciobanului, unguras, urda-vacii.

Daca maresti aportul natural de lecitina e necesar sa maresti si aportul de magneziu si calciu si de vitamina E.

Iti recomand sa maresti aportul de colina in cazul in care:

- esti insarcinata sau alaptezi;
- ai un bebe nou-nascut (sa maresti doza acestuia);
- esti o persoana in varsta;
- ai consumat mult alcool de-a lungul vietii;
- esti o persoana cu afectiuni hepatice;
- esti o persoana care suferi de anumite infectii bacteriene sau virale.

sursa: www.venus.org.ro

Articole despre vitamine