Varza rosie si beneficiile ei pentru sanatate | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Varza rosie si beneficiile ei pentru sanatate

Legume

Beneficiile verzei roșii asupra sănătății includ:

• prevenirea îmbătrânirii premature
• reducerea șanselor de cancer
• îmbunătățirea stării de sănătate a pielii și a ochilor
• ajută la pierderea în greutate
• stimulează sistemul imunitar
• ajută la construirea unor oase mai puternice
• intervine în detoxifiereaca organismului
• previne diabetul zaharat
• îmbunătățește sănătatea inimii
• încetinește debutul bolii Alzheimer
• tratează ulcere

Varza roșie este o legumă hrănitoare și delicioase, foarte populară în întreaga lume.

varza rosie

Varza, nu numai că este foarte bună pentru organism, dar adaugă, gust și savoare unei mari varietăți de feluri de mâncare. Varză roșie, de asemenea, cunoscută sub numele de varza violet sau blaukraut (varza roșie bavareză), este un membru al familiei Brassicaceae și poate fi găsită în întreaga Europa de Nord, America, precum și în anumite zone din China. Nu este clar din ce loc provine dar este o ramură a speciilor tradiționale de varză.
Varză roșie este adesea folosită ca un indicator al pH-ului, deoarece își schimbă culoarea în funcție de pH-ul solului pe care crește.
De asemenea,varza roșie se păstrează mult mai bine decât varza tradițională, ea rezistă chiar și o iarnă.
Cel mai adesea este folosită în salate, dar poate fi și gătită sau servită ca o garnitură. Este utilizată sub formă murată în bucatăria germană.
Această legumă are nenumărate utilizări , dar întrebare este de ce?
De ce atâtor de multe persoane le place varza roșie?

Iată câteva dintre aspectele nutriționale ale verzei roșii care o fac atât de importantă.

Valoarea nutrițională a verzei roșii
Unul dintre principalele motive pentru care varza roșie este nelipsită din diversele meniuri il reprezintă bogăția de fitochimicale, antioxidanti, substanțe nutritive, vitamine și minerale. Unele dintre aceste componente esențiale includ tiamina, riboflavina, acid folic, calciu, mangan, magneziu, fier, potasiu precum și vitamina C, A, E, K, fibre alimentare și vitamine din complexul-B. Compușii ei organici sunt prea mulți pentru a-i enumera, dar antioxidanții săi, ca antocianii și indolii sunt extrem de utili sănătății noastre.

Varza roșie și importanța ei pentru sănătate
Prevenirea cancerului: una dintre cele mai importante funcții ale verzii roșii îl reprezintă rolul acesteia în prevenirea cancerului. Nivelurile ridicate de componente antioxidante din varza roșie îi conferă un rol preventiv extrem de important. Antioxidanții sunt substanțe care pot neutraliza radicalii liberi, care sunt produși secundari nocivi rezultați din metabolismul celular. Radicalii liberi sunt responsabili pentru diferite boli grave, inclusiv cancerul și bolile de inimă. Varza roșie este bogată în antioxidanți, inclusiv antociani și indoli. Din acești antioxidanți provine și culoarea roșie purpurie, deoarece unele fitochimicale prezință această nuanță. Culoarea intensă a acestei legume reprezintă o dovadă a importanței pe care o are pentru starea generală de sănătate. Un număr de studii au relavat importanța indolilor din varza roșie la reducerea cancerului de sân la femei. De asemenea, Vitamina A este corelată cu reducerea șanselor de apariție a cancerului pulmonar.
Rolul verzei roșii în pierderea în greutate: deoarece varza roșie este foarte săracă în calorii, dar bogată în fibre dietetice, vitamine importante pentru sănătate și minerale. Practic, acest lucru înseamnă că își merită banii, făcându-te să te simți sătul și având grijă totodată de nevoile tale nutriționale, fără să te încurajeze să mănânci mai mult sau să mănânci prea multe calorii ”goale”. Acest lucru poate fi un mare plus pentru dieta dv. zilnică, dacă doriți să pierdeți în greutate, mențineți un regim alimentar, sau pur și simplu îmbunătăți aportul de calorii cu aceasta.

Îmbătrânire prematură: există o serie de aspecte referitor la varza roșie, care o face ideală pentru ca tu să arăți mai tânără. Antioxidanții fac mai mult decât să vă protejeze de impactul cu radicalii liberi din punct de vedere al bolii; ei pot reduce semnele îmbătrânirii care pot apărea din cauza radicalilor liberi. Antioxidantii mențin pielea proaspată, fermă și flexibilăapar în mod frecvent.
În plus, nivelul crescut de vitamina A din varza roșie este benefic pentru sănătatea pielii, regenerarea celulelor acesteia, conferă elasticitate pielii și are rol de protector împotriva radiațiilor solare.

Sănătatea ochilor: Nivelul ridicat de vitamina A este benefic nu doar pentru piele ci și pentru ochi. Vitamina A ajuta la menținerea unei vederi sănătoase și previne degenerescența maculară și formarea cataractei. Vitamina A poate fi, de asemenea, convertită în beta-caroten, care este foarte important pentru menținerea sănătății ochilor la orice vârstă.

Ulcer: varză roșie conține o cantitate mare de glutamină, aminoacid specific. Acest aminoacid specific este foarte are rol benefic în reducerea inflamației și durerii asociate cu ulcerele din sistemul gastrointestinal. Sucul de varză roșie este cel mai bun tratament pentru această afecțiune și a fost folosită ca remediu, acasă, pentru o lungă perioadă de timp.

Stimulator al sistemului imunitar: varză roșie este o sursă de vitamine dar nici una de importanța vitaminei C. Acidul ascorbic este un antioxidant important și este un element important al sistemului nostru imunitar. Acesta stimulează activitatea globulelor albe din sânge, care reprezintă prima linie de apărare pentru sistemul imunitar. Mai mult decât atât, vitamina C este importantă în formarea colagenului, care păstrează organismul și celule conectate și solide.

Boala Alzheimer:
Una dintre bolile cele mai tragice care de multe ori ne lovește pe măsură ce înaintăm în vârstă. De mulți ani, oamenii au încercat să găsească modalități de prevenție sau tratament pentru această boală și din fericire, varza roșie s-a dovedit a fi un protector foarte puternic al activității cognitive a oamenilor. Formarea unui anumit tip de placă este de fapt ceea ce cauzează o pierdere a memoriei și capacității cognitive la acești pacienți. Antocianinele din varza roșie reduc în mod special apariția acestei plăci, protejând creierul impotriva acestei boli groaznice.
Densitatea minerală osoasă: Concentrațiile ridicate ale anumitor minerale esențiale fac din varza roșie leguma cea mai indicată pentru a asigura o creștere dezvoltare sănătoasă a oaselor. Ca și alte legume din familia Brassicaceae, varza roșie este bogată în calciu, magneziu, mangan, precum și alte minerale importante care contribuie la creșterea oaselor și densității minerale, care protejează împotriva osteoporozei, artritei și diverse alte tipuri de inflamații.

Câteva precauții: Nu există contraindicații, dar dacă suferi de hipotiroidie, este recomandat să stai departe de varza roșie. De asemenea, pentru gravide, copiii dezvoltă adesea colici dacă mamele lor au mâncat varză, deci majoritatea medicilor nu recomanda consumul de varză roșie în timpul sarcinii. În afară de acestea, bucurați-vă de varză cât doriți!

Sursa: organicfacts.net/health-benefits/vegetable/red-cabbage.htm

Articole despre varza, varza rosie, ulcer, cancer de san, imbatranire prematura, sistemul imunitar