Uleiul de cocos pentru ficatul gras | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Uleiul de cocos pentru ficatul gras

Alimentatie si nutritie

Ce este ficatul gras?
Ficatul este un organ de mare importanță care participă la digestie și în general la buna funcționare a metabolismului, având diferite funcții vitale. Ficatul este al doilea organ mai mare, după piele și este situat în partea dreaptă a cutiei toracice.

Ficatul gras, cunoscut în termeni medicali ca steatoză hepatică, este o boală în general benignă a ficatului, care se caracterizează prin acumularea de acizi grași și de trigliceride în celulele hepatice.
Cu toate că este adevărat că există pacienți care nu au simptome specifice, acest aspect poate fi periculos, deoarece această afecțiune poate evolua în mod tăcut până la stadii mai grave.


În acest articol vom prezenta beneficiile uleiului de cocos pentru combaterea multiplelor probleme asociate cu sănătatea hepatică și, în special, a ficatului gras.

Uleiul de cocos și sănătatea ficatului
Uleiul de cocos este considerat pe bună dreptate un ulei miraculos, care ne ajută să ne îngrijim atât sănătatea cât și frumusețea, atât interiorul, cât și exteriorul.
Știați de exemplu că uleiul de cocos este foarte benefic pentru sănătatea ficatului? Uleiul de cocos poate ajuta de asemenea și la pierderea în greutate și ne este de un real folos pentru combaterea multor probleme digestive.
În primul rând, trebuie să avem în vedere faptul că pentru a beneficia din plin de proprietățile uleiului de cocos este necesar să-l cumpărăm dintr-un magazin cu produse naturiste de calitate, având în vedere ca uleiul să fie organic și nu procesat.

Uleiul de cocos a fost folosit încă din antichitate atât în Asia cât și în Pacific pentru tratarea a numeroase boli, dar și pentru întreținerea frumuseții corporale: a pielii, părului, unghiilor, etc.
Iată câteva dintre cele mai importante proprietăți ale uleiului de cocos:
- Uleiul de cocos este un tip de grăsime saturată sănătoasă care ne ajută în multiple procese interne. Așa cum se știe, organismul uman are nevoie de acest tip de acizi grași pentru realizarea corectă a funcțiilor sale.
- Grăsimile vegetale conținute de uleiul de cocos sunt absorbite cu ușurință de organism și sunt transformate în energie, ajutând pancreasul să producă insulină în mod eficient.

Grăsimile saturate sunt foarte importante pentru biochimia corpului deoarece:
- alcătuiesc cel puțin 50% din membrana celulară, asigurând celulelor integritate structurală și o funcționare optimă;
- sunt necesare pentru sănătatea sistemului osos;
- protejează ficatul de diferite toxine (alcool, unele medicamente, substanțe chimice nocive, poluanți, etc.);
- îmbunătățesc funcționarea sistemului imunitar;
- au importante proprietăți antimicrobiene și protejează tractul digestiv de acțiunea unor microorganisme dăunătoare;
- au un gust bun și oferă senzația de sațietate, reducând numărul caloriilor totale consumate.
- Uleiul de cocos are un nivel foarte ridicat de antioxidanți care protejează ficatul de atacul radicalilor liberi, iar în același timp favorizează purificarea corectă a ficatului de toxine.
- Uleiul de cocos conține acid lauric, un tip de compus care ne ajută la reducerea colesterolului rău și la echilibrarea tensiunii arteriale. Totodată, conținutul de acid caprilic și acid lauric din uleiul de cocos are efecte antifungice și antibacteriene, protejând organismul împotriva uneia dintre cele mai cunoscute infecții gastrointenstinale: candida.
- Studiile științifice au demonstrat că lanțurile medii de acizi grași vegetali conținute de uleiul de cocos ne ajută să slăbim prin stimularea ratei metabolice cu până la 48%.
- De asemenea, consumul frecvent de ulei de cocos determină absorbția corectă și eficientă a vitaminelor și reduce nivelurile de stres și de anxietate, responsabile de multe ori de creșterea apetitului.

Uleiul de cocos poate soluționa problema ficatului gras
Uleiul de cocos reduce inflamația ficatului și dimensiunea mărită în cazul ficatului gras. Datorită faptului că uleiul de cocos este antiviral, antibacterian și antifungic, acesta ajută totodată ficatul să poată face față diverselor probleme sau tulburări.
Unele studii științifice au arătat că un consum regulat de ulei de cocos (o lingură zilnic) ne poate ajuta să prevenim daunele hepatice cauzate de consumul de alcool.

Uleiul de cocos ne oferă energie
Uleiul de cocos este capabil să ne furnizeze o doză adecvată de energie, dar și de rezistență. Se știe că atunci când ne confruntăm cu probleme hepatice, apare starea de oboseală cotidiană și de apatie.
Atunci când ficatul depozitează grăsimi, starea de epuizare generală devine evidentă. Însă, în momentul în care începem să consumăm în mod regulat uleiul de cocos, grăsimile încep să se descompună mult mai repede în ficat și să fie utilizate ca un hidrat de carbon. Adică, aceste grăsimi se transformă în energie.
- Atât sportivii cât și atleții includ uleiul de cocos ca supliment natural în băuturile sportive și shake-uri energizante pe care le consumă atât înainte cât și în timpul antrenamentelor fizice.
- În cadrul unei diete sănătoase și echilibrate, dacă se introduce consumul zilnic uleiul de cocos, acesta ne poate ajuta să pierdem excesul de greutate corporală.
- Cu cât avem mai multă energie, cu atât va funcționa mai rapid metabolismul nostru, iar implicit vom avea mai multă energie și mai mult optimism pentru a ne începe ziua. Uleiul de cocos, consumat în mod regulat, oferă un impuls binevenit metabolismului și arderii depunerilor de grăsime.

Uleiul de cocos ne îmbunătățește digestia
Uleiul de cocos ne mai poate ajuta să ne îmbunătățim funcțiile sistemului digestiv și să potențăm în același timp absorbția corectă a vitaminelor solubile în grăsimi.
Mineralele și aminoacizii prezenți în acest compus natural ne permite să prevenim multe probleme digestive precum ulcerul și inclusiv neplăcerile cauzate de intestinul iritabil.
Un alt fapt interesant este acela că grăsimile saturate prezente în uleiul de cocos au proprietăți antimicrobiene, care ajută organismul să elimine posibilele bacterii, ciuperci și paraziți care cauzează indigestie și alte tulburări digestive.

Doze zilnice recomandate și posibile efecte secundare
- Doza recomandată în cazul consumului uleiului de cocos este de o lingură pe stomacul gol (aproximativ 15 grame zilnic). Acesta mai poate fi adăugat în diverse shake-uri sau dulciuri raw-vegane.
- Când se consumă ulei de cocos, principalul efect advers care poate apare în cazul unor persoane sensibile la acest produs poate fi greața și durerile de stomac.
- Dacă preferați, puteți să împărțiți această doză în varianta de 5 grame de trei ori pe zi. Totul depinde de propria noastră toleranță. Totuși, cheia în cazul acestui supliment alimentar este să fie luat în mod regulat și să nu se depășească doza recomandată.

Alte recomandări contra ficatului gras
Pentru a preveni apariția ficatului gras, este foarte important să avem un stil de viață sănătos, bazat pe o dietă zilnică variată și echilibrată, bogată în alimente proaspete și sănătoase și săracă în grăsimi. Cheia pentru a evita apariția ficatului gras constă în evitarea supragreutății corporale și a obezității și în adoptarea unei alimentații cât mai sănătoasă posibil. În general, este important să evităm excesele de orice fel.

Evitați alimentele procesate, bogate în grăsimi saturate și bineînțeles, grăsimile trans. Grăsimile trans sunt considerate de specialiștii din medicină drept cel mai periculos tip de grăsimi, deoarece cresc nivelul colesterolului rău în organism (LDL) și îl reduc pe cel bun (HDL). Grăsimile trans sunt folosite la prepararea alimentelor procesate pentru a ajuta la prelungirea prospețimii și termenului de garanție a acestora. Mici cantități de grăsimi trans se formează de asemenea în anumite tipuri de alimente de origine animală, precum carnea de vită, de miel și lactatele grase. Alimentele în care se găsesc grăsimi trans și care trebuie evitate cât se poate de mult sunt următoarele: margarina și smântâna pentru gătit, prăjiturile, biscuiții, fursecurile, aluatul congelat de plăcintă sau pizza, chifle pentru hamburgeri, ciocolata de băut tip instant, alimentele prăjite (gogoși, cartofi prăjiți, carne pane), snacksuri, popcorn pentru microunde, chipsuri, napolitane, bomboane și produsele semi-preparate congelate.
Dat fiind faptul că alcoolul este un alt dușman al sănătății ficatului și care intervine în mod decisiv în acumularea grăsimilor la nivelul acestui organ, este fundamental să se elimine complet alcoolul din dietă.
Sursa: http://dr-catalin-luca.ro/site/remedii-si-alimente-vindecatoare/alimente-remediu/uleiul-de-cocos-pentru-ficatul-gras.html

Articole despre ficat, ficat gras, ulei de cocos