facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Top 12 beneficii ale consumului de LINTE

Alimentatie si nutritie

Semintele de linte pe cat sunt de mici, pe atat sunt de bogate din punct de vedere nutritiv. Sunt pline de minerale esențiale și substanțe nutritive, cum ar fi potasiu, fier, acid folic, zinc si calciu - toate necesare pentru starea de bine a organismului. Și sunt una dintre cele mai bogate surse de fibre alimentare de pe pământ. În cazul în care nu ați inclus deja lintea in alimentatia saptamanala, aveti acum 12 motive pentru care sa o faceti.

1. Lintea este bogata in fibre dietetice. Mai concret: doar o ceasca de linte asigura 63% din necesarul zilnic recomandat de fibre dietetice. Acestea conțin atât fibre solubile, cat si si insolubile - ambele sunt importante pentru starea generala de sanatate.

linte

2. Lintea scade colesterolul. Fibra solubilă din linte este in legatura cu scaderea nivelului de colesterol si poate reduce riscul de boli de inima si accident vascular cerebral.

3. Lintea stimulează metabolismul. Semintele de linte sunt abundente in vitamina B3 - vitamina esentiala pentru metabolismul carbohidraților, grăsimilor și proteinelor ​​în organism. In plus, astfel ajuta la mentinerea unei bune circulatii si a sanatatii pielii.

4. Lintea ajuta digestia. Fibra insolubilă din semintele de linte scade riscul de constipație.

5. Lintea crește energia. O cana de linte contine 37% necesarul zilnic de fier care joacă un rol important în a ajuta mușchii sa stocheze și sa foloseasca oxigen.Cu cat ai mai mult oxigen, cu atat ai mai multa energie.

6. Lintea este o mare sursa de proteine. Semintele de lintea reprezinta o sursa preferată de proteine ​​pentru vegetarieni si vegani, asta datorita nivelului lor ridicat de proteine ​​per portie - 18g la o cana.

7. Lintea previne bolile de inima. Nu numai ca semintele de linte sunt sarace in grasimi (important pentru o inima sanatoasa), dar au continut mare de magneziu. Magneziu ajută la scăderea tensiunii arteriale și previne acumularea de calciu in artere si vasele de sange.

8. Lintea previne malformațiile congenitale. Semintele de linte sunt o sursa excelenta de vitamine din complexul B care includ acidul folic. Acidul folic este recomandat gravidelor pentru preventia aparitiei, la fat, a defectelor de tub neural.

9. Lintea livreaza mai mult oxigen. Acelasi fier care permite mușchilor să stocheze și să utilizeze mai mult oxigen ajuta, de asemenea, sângele sa transporte și să livreze mai mult oxigen de la plamani la restul corpului.

10. Lintea reduce nivelul zahărului din sânge. Organismul digera lent fibra solubilă găsită în linte. Acest proces ajută la menținerea corespunzătoare a nivelului de zahăr din sânge. Cu alte cuvinte, dacă sunteți diabetic, lintea ar trebui sa faca parte din alimentatie.

11. Lintea ajută la lupta împotriva cancerului. Semintele de linte sunt una dintre putinele alimente ce contin lectine - un tip unic de proteine ​​din plante. Studiile au demonstrat ca lectina are capacitatea de a ajuta la controlul și la împiedicarea dezvoltarii cancerului in interiorul corpului.

12. Lintea ajuta la pierderea in greutate. Nu numai că semintele de linte conțin o mulțime de substanțe nutritive sănătoase și minerale, dar sunt si sarace in calorii. O cana plina de linte fiarta contine doar 230 de calorii.

Articole despre linte, seminte linte


Articole din Alimentatie si nutritie