SEDENTARISMUL ne omoara! Vezi de ce NU este bine sa stai jos | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

SEDENTARISMUL ne omoara! Vezi de ce NU este bine sa stai jos toata ziua

Sanatate

Daca esti ca majoritatea oamenilor, probabil ca iti petreci majoritatea timpului stand jos, la birou, fiind foarte ocupat cu sarcinile pe care le ai de indeplinit. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca oamenii stau jos intre 8-10 ore pe zi, ceea ce este dramatic pentru sanatatea organismului nostru.

Iar acest lucru nu se petrece doar in timpul saptamanii, oamenii fiind la fel de sedentari si in timpul lor liber.

Ceea ce multi oameni par sa fi uitat este faptul ca trupul nostru este destinat miscarii, iar lipsa efortului fizic afecteaza organismul.

SEDENTARISMUL ne omoara! Vezi de ce NU este bine sa stai jos toata ziua

Chiar daca faci sport sau fitness, nu este suficient, trebuie sa incerci sa stai jos cat mai putin. Daca vei sta asezat 12 ore pe zi (asa cum fac americanii) chiar daca vei face sport, tot nu vei putea contracara efectele nocive ale sedentarismului.

De fapt, unii cercetatori afirma ca "sedentarismul este noul fumat", in contextul in care acesta creste cu 50% riscul de a face cancer la plamani.

Specialistii au decis: SEDENTARISMUL ucide, chiar daca faci exercitii fizice

Tragedia este ca pana si cei care se antreneaza, chiar la un nivel foarte avansat, nu pot scapa de efectele statului jos. Chiar daca mananci sanatos si mergi la sala regulat, faptul ca stai pe scaun 8, 10 sau 12 ore pe zi te va afecta la un moment dat. Ba mai mult de atat, SEDENTARISMUL creste cu 90% riscul de a face diabet, de a suferi din pricina problemelor cardiace si chiar a cancerului.

De asemenea, cei care stau jos pentru perioade de timp foarte indelungate cresc riscul unei mortalitati premature cu 50%. De fapt, sedentarismul are o rata de mortalitate similara cu cea generata de fumat...

Ce este de facut?

Specialistii recomanda sa apelam la tot felul de "trucuri" menite sa ne faca sa stam cat mai mult in picioare. Daca faci sport in mod regulat, este bine, dar, dupa cum am mentionat mai devreme, nu este suficient. Daca stai jos 10 ore pe zi, nu ai facut nimic.

Asa ca ar trenui sa:

- faci tot posibilul pentru a monitoriza cat de mult stai jos; incepe sa reduci, incetul cu incetul, aceasta durata

- poti sa te ridici in picioare mai des atunci cand esti la birou; este indicat chiar sa-ti faci un mic "plan de actiune". De exemplu, la fiecare ora te poti ridica pentru a face cativa pasi prin birou sau in pauza de masa poti face o mica plimbare, dupa ce mananci.

- cand te uiti la televizor, de asemenea te poti ridica pentru a face putina miscare, din cand in cand.

Din ce in ce mai multe STUDII prezinta pericolul SEDENTARISMULUI

Studii realizate de cercetatori si publicate in Jurnalul Medical Britanic arata cat de nocive sunt efectele acestui stil de viata sedentar, care nu face altceva decat sa ne grabeasca sfarsitul. Tot mai multi specialisti propun metode prin care angajatii sa fie stimulati sa faca miscare, chiar si in timpul orelor de program. De exemplu, introducerea unei camere de relaxare sau o pauza speciala de plimbat, sunt doar doua dintre metodele sugerate.

Se pare ca cele mai nocive efecte ale SEDENTARISMULUI sunt cancerul si bolile mentale. Un studiu a aratat ca riscul de a se imbolnavi creste in cazul persoanelor sedentare: cancer la plamani 64%, cancer uterin 66% si cancer la colon 30%.

Acest risc ridicat de a dezvolta cancerul este relationat cu surplusul de greutate ce produce tot felul de schimbari biochimice, cum ar fi: dereglarile hormonale, disfunctii metabolice si inflamatii ale organelor, ceea ce conduce la cancer.

De asemenea, cei care sunt SEDENTARI risca sa dezvolte cu usurinta stari de anxietate si depresie.

Dupa cum vezi, orele lungi, petrecute peste programul de munca nu duc la nimic bun, afectand serios integritatea sanatatii.

Incearca sa te ridici cat mai des de pe scaun si incheie seara cu o plimbare lunga sau cu o ora petrecuta la sala de forta. Alergatul este alta metoda minunata de a pune "inima la treaba", fiind activati aproximativ 90% din muschi.

Ramane sa alegi ce ti se potriveste cel mai bine. Si nu uita sa te ridici in picioare, de cate ori ai ocazia!

Articole despre sedentarism, exercitii fizice, miscare, plimbare