facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

S-a descoperit o specie de bacterii intestinale care "mananca" substante chimice din creier

Sanatate

Bacteriile intestinale benefice sunt in atentia cercetatoriilor datorita influentei pe care il au a nivelului nostru de fericire, seninătate și bunăstarea emoțională. Incredibil, lipsa anumitor tipuri de bacterii intestinale (sau excesul de microbi daunatori) este asociata cu autism, intestin iritabil si sindromul oboselii cronice, alaturi de o serie de tulburari de dispozitie - inclusiv anxietate, depresie si lipsa de raspuns la stres. Aceste microorganisme sunt atât de puternice încât în ​​cazul în care acestea devin dezechilibrate in intestin, aceasta poate însemna diferența dintre o viață plină de bucurie sau una în care abia ne dam jos din pat.

Mai mult decât atât, o cercetare lansata de catre Northeastern University din Boston a descoperit o specie de bacterii intestinale care "mananca" substante chimice din creier - acesta specie este numita acid gamma-aminobutiric sau GABA. Rezultatele studiului arata ca bacteriile intestinale afecteaza profund creierul nostru si starea de sanatate mintala.

bacterie

Cum functioneaza GABA
Atunci cand sunt prezente in creier niveluri normale de GABA, te simți calm, liniștit și dormi bine. In caz contrar - atunci când nu exista niveluri suficiente din acest important neurotransmițător - apare stresul, anxietatea, nervozitatea, iritabilitatea si insomnia. De asemenea, vă puteți confrunta cu tulburări de panică, depresie, epilepsie, sindromul Tourette, hipertensiune arterială, piele uscată și probleme emoționale asociate cu PMS. Mai mult decât atât, niveluri inadecvate de GABA duc la o digestie proasta, balonare, flatulență si malabsorbtie, deoarece GABA stimulează secreția de enzime digestive.

O modalitate prin care GABA reduce stresul și alte probleme de sanatate este prin prevenirea impulsurilor nervoase asociate cu anxietate de a ajunge la centrele motorii ale creierului. De asemenea, scade undele beta, în timp ce creștere undelor cerebrale alfa. Primele sunt asociate cu concentrarea, atenția și vigilența, dar devin dezechilibrate în timpul perioadelor de stres, ceea ce poate duce la anxietate, insomnie și depresie. În schimb, Undele alfa sunt produse atunci când suntem implicați în activități meditative, cum ar fi yoga, tai chi, concentrarea pe o singura sarcină la un moment dat și în timpul meditației.

GABA este produsa în organism prin transformarea L-glutamină în acid glutamic sau glutamat care este convertit apoi in GABA. Dar, pentru ca această enzimă să își facă treaba în mod corespunzător, ea are nevoie de forma activă de vitamina B6 - piridoxal-5-fosfat (P5P). Zincul și aminoacizi taurina susțin, de asemenea, procesul.

Nutrienții care cresc nivelul de GABA:

L-teanina - Tip de aminoacizi pe bază de plante ce se găsesc din abundență în ceaiul verde.

Inozitol - Parte din grupul de vitamine B, aceasta poate ajuta la reducerea anxietății și depresiei prin sporirea capacității GABA de a se atasa la receptorii benzodiazepinici.

Magneziu - un mineral important care lipseste din dietele moderne occidentale. Se estimează că până la 80% dintre femei și 70% dintre bărbați, au un deficit de magneziu - acesta este asociat cu anxietate, tulburări de panică, apatie, atenție redusa, depresie, insomnie, iritabilitate si nervozitate. Atunci când nivelurile de magneziu sunt adecvate, mineralele activează receptorii GABA.

Fructele Noni - utilizate în mod tradițional pentru a ușura tulburările nervoase - fructul ajuta la calmarea anxietății prin legarea de receptorii GABA în creier.

Musetel - Cunoscut pentru faptul ca echilibreaza starea de spirit, are proprietăți sedative datorită apigenina de flavonoizi, care se ataseaza la receptorii benzodiazepinici și GABA.

Alte plante utile: valeriana, kava, ginkgo biloba, passiflora, calota, hamei, balsam de lamaie si coaja magnolie. Mai mult decât atât, alimentele cultivate și fermentate - cum ar fi iaurtul si varza - contin in mod natural GABA. Același lucru pentru fasolea Fava, ciupercile Reishi, semințele de floarea-soarelui și roșiile.

Concluzia este ca există o corelație puternică între "axa intestin-creier" și sănătatea emoționala.

Iar acum oamenii de stiinta de la Universitatea Northeastern au descoperit o bacterie specifice in intestin (numite Bacteroides fragilis KLE1758), care consumă de fapt GABA. "Nimic nu a făcut-o să crească, cu excepția GABA", a declarat cercetatorul Philip Strandwitz luna trecuta. Următorul pas este de a căuta alte tipuri de bacterii intestinale care mănâncă sau chiar produc GABA. El intenționează să studieze efectul lor asupra comportamentului și creierul animalelor de laborator.

Surse:

http://www.pnas.org/content/108/38/16050
http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/4060/presentation/18619
https://www.newscientist.com/article/2095769-gut-bacteria-spotted-eating-brain-chemicals-for-the-first-time/
http://mediarelations.cornell.edu/2016/06/27/3770/
http://blogs.discovermagazine.com/notrocketscience/2011/08/29/from-guts-to-brains-eating-probiotic-bacteria-changes-behaviour-in-mice/#.V6IC0FdBJos
http://www.vitalityandwellness.com.au/health-blog/low-gaba-levels-increase-gaba-naturally

Articole despre creier abdominal, al doilea creier


Articole din Sanatate