Regimul alimentar disociat - Sanatate | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Regimul alimentar disociat

Sanatate


1. Fructe acide:
Portocale, lamai, mandarine, minole, grapefruit - in aceasta categorie intra si rosiile.

2. Fructe semi-acide:
Piersici, cirese, caise, capsuni, smochine, kiwi, pepene verde, struguri, mere, pere.

3. Fructe dulci:
Prune, stafide, curmale, smochine uscate, caise uscate, si in general toate fructele deshidratate.

4. Fructe grase:
Nuci, alune, fistic, susan, nuca de cocos, avocado, masline si ulei de masline.

5. Cereale:
Orez; grau si toate derivatele cum ar fi fulgi, faina, paste; malai si derivatele cum ar fi, mamaliga si pop-corn; painea de orice fel.

6. Legume germinative:
Fasolea uscata boabe, soia, linte.

7. Legume:
Anghinare, vinete, dovleac, fasole verde, castravete, ardei rgas, ridichi, sfecla rosie, morcovi.

8. Legume cu continut mare in amidon:
Cartofi dulci, castane, cartofi obisnuiti, banana, morcovul gatit.

9. Legume verzi:
Telina, salata verde de orice fel, brocoli, varza, conopida, sparanghel, spanac, ciuperci.

10. Ceapa si usturoi.
11. Oua .
12. Lapte.
13. Unt (nu mancati margarina).
14. Branzeturi de orice fel.
15. Carne si peste de orice fel, preparate in orice fel.
 

Reguli pentru pierderea in greutate:

1. Nu mancati carne (proteine) sau carbohidrati dupa ora 19:00.
Referitor la consumul de carne, va recomandam sa cititi si Alimente nocive sanatatii (II) - carnea

2. Respectati perioada de digestie de cel putin 3 ore intre doua mese.

3. Nu beti niciodata produse lactate dupa masa. Se poate bea ceai sau cafea.

4. Beti numai apa in timpul meselor sau in timpul digestiei.

5. Pentru prajit folositi o cantitate mica de ulei foarte fierbinte pe care apoi il indepartati prin presarea alimentelor intr-un servetel.

6. Daca va place inghetata, mancati una de un singur fel, fara adaos de biscuiti, frisca sau alte creme.

7. In cazul supelor nu se admite amestecarea alimentelor din grupe nepermise, in rest se gatesc ca de obicei.

8. Se pot utiliza mirodenii in cantitati moderate.

9. Beti in fiecare dimineata lamaie cu miere de albine inainte de micul dejun.

10. Cea mai buna cina pentru a pierde in greutate este constituita din peste sau fructe de mare de un singur fel.

11. Alcoolul este interzis.



                         TABELUL COMPATIBILITATILOR ALIMENTARE:


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

O

O

O

O

O

M

M

M

X

X

O

O

X

O

X

3

X

O

O

M

O

X

X

O

X

O

O

X

M

X

X

4

X

O

M

O

O

M

O

O

O

O

O

X

M

X

M

5

X

O

O

O

O

O

O

X

O

O

O

M

M

M

X

6

X

M

X

M

O

O

O

X

O

O

X

M

M

M

M

7

X

M

X

O

O

O

O

O

O

O

O

X

O

M

O

8

X

M

O

O

X

X

O

O

O

O

O

O

O

O

X

9

X

X

X

O

O

O

O

O

O

O

O

X

M

M

O

10

O

X

O

O

O

O

O

O

O

O

O

X

X

X

O

11

O

O

O

O

O

X

O

O

O

O

O

M

O

X

M

12

X

O

X

X

M

M

X

O

X

X

M

O

O

M

X

13

X

X

M

M

M

M

O

O

M

X

O

O

O

M

X

14

X

O

X

X

M

M

M

O

M

X

X

M

M

O

X

15

X

X

X

M

X

M

O

X

O

O

M

X

X

X

O



LEGENDA:

"O" - daca veti combina aceste alimente veti pierde in greutate
"X" - daca veti combina aceste alimente veti lua in greutate
"M" - daca veti combina aceste alimente va veti mentine greutatea


Utilizarea tabelului:

1. Cautati un aliment in lista si notati numarul grupului din care face parte.
2. Cautati si numele celuilalt aliment in lista si notati numarul grupului din care face parte.
3. Intersectati cele doua numere in tabel si luati o decizie in functie de compatibilitatea dorita conform codului "O", "X" sau "M".


Dr. Cristina Ortinsky
Director Centrul de Medicina Complementara Medireflex



sursa: armonianaturii.ro

Articole despre


Articole din Sanatate