Migdalele, sursa vegetala naturala de calciu | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Migdalele, sursa vegetala naturala de calciu

Fructe

Fruct al migdalului (Prunus amygdalus), arbore din familia Rosaceae, migdalele comestibile (migdalele dulci) prezintă un aport energetic foarte ridicat, fiind bogate în acizi graşi nesaturaţi, proteine vegetale şi zaharuri.

migdale

Migdalele dulci pot fi consumate atât proaspete, cât şi uscate. Sâmburii de migdale pot fi consumaţi ca atare sau se pot folosi la prepararea dulciurilor. Totodată migdalele reprezintă una dintre cele mai importante surse vegetale naturale de calciu (252 mg la 100 grame). Calciul facilitează transmiterea influxului nervos, intervenind în procesele de eliberare a acetilcolinei, noradrenalinei şi serotoninei, contribuind prin aceasta la menţinerea echilibrului sistemului nervos. Tocmai de aceea, migdalele sunt foarte apreciate pentru bunăstarea psihică şi mentală pe care o conferă şi pentru starea de calm ce apare la scurt timp după ce le consumăm. În plus, migdalele contribuie şi la îmbunătăţirea capacităţii naturale de memorare.

Numeroase studii efectuate de cercetători demonstrează că migdalele au un efect benefic asupra stării de sănătate şi se dovedesc a fi un aliat preţios în lupta cu kilogramele. Mai mult decît atat, datorită conţinutului caloric ridicat, migdalele sunt recomandabile în sezonul rece, deoarece furnizează organismului o cantitate valoroasă de energie.

Deseori, migdalele sunt considerate în mod eronat ca fiind alimente prea energetice, dar de fapt consumul lor nu antrenează creşterea în greutate. Fiind plăcute la gust şi săţioase, ele reduc consumul altor alimente şi înlătură senzaţia de foame. Avînd în vedere că 28 de grame de migdale au un aport energetic de 160 calorii, mai bine ronţăiţi un pumn de migdale în locul unei pungi cu covrigei.

Deşi migdalele nu sunt complet lipsite de substanţe grase, se pare că organismul uman nu absoarbe toate caloriile din aceste substanţe. Faptul că migdalele se mănîncă întregi, deci nu se mestecă în totalitate, permite lipidelor să nu fie asimilate în corp în totalitate, tocmai de aceea aceste fructe sunt indicate în timpul unei cure de slăbire. Evitaţi totuşi să consumaţi migdale în exces.

O cantitate de 28 de grame de migdale (un pumn) reprezintă o sursă excelentă de magneziu şi de vitamina E, aceasta din urmă fiind un antioxidant foarte eficient. În plus, aceeaşi cantitate de migdale conţine şi fibre, potasiu, calciu, fosfor şi fier, toate în numai 246 de calorii. Trebuie să ştiţi în egală măsură faptul că aceste fructe au un conţinut proteic ridicat, furnizînd 19 grame de proteine pentru fiecare 100 de grame consumate, adică acelaşi aport de proteine ca şi în cazul produselor din carne. În plus, conţinutul ridicat de vitamina E face migdalele indicate în tratamentul problemelor tenului, fiind însă eficiente şi pentru revigorarea părului. Consumand trei migdale pe zi, veţi beneficia de efectul revitalizant pe care îl au aceste fructe asupra podoabei capilare afectate de vopsirile repetate.

Datorită acestor substanţe pe care le conţin şi care sunt atat de necesare organismului, migdalele sunt un atu extrem de preţios pentru sănătate, contribuind în special la reducerea riscului apariţiei bolilor cardiovasculare, dar şi la scăderea nivelului colesterolului, care, în exces, se acumulează în artere şi le blochează. Consumul de migdale are acelaşi efect ca unele medicamente care ajută la reducerea nivelului colesterolului.

Hipotensivii sunt, de asemenea, sfătuiţi să consume în medie cinci migdale zilnic, pentru a normaliza valoarea tensiunii arteriale. Fructele coapte, amestecate cu miere, sunt indicate în insomnii, anemii şi astm bronşic.

sursa: evenimentul.ro

Articole despre calciu, migdale, fructe uscate, seminte, migdale crude, migdale proprietati, migdale calorii, lapte de migdale, migdale beneficii