Longevitate - Zona albastra Okinawa, Japonia | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Longevitate - Zona albastra Okinawa, Japonia

Sanatate

Geografie

Exploratorii descriu Okinawa ca fiind un grup de insule exotice cu un climat cald, temperat, cu palmieri, plaje de nisip marginite de o mare de turcoaz. Acest arhipelag din Pacific se află la 360 de mile de coasta Japoniei, aproximativ 1.000 de mile de Tokyo.
okinawa

Istoric

Okinawa a fost menţionata ca tinutul nemuritorilor. Chiar şi după invaziile repetate, atât ale chinezilor cat şi a japonezilor, Okinawa are cea mai longeviva populatie. Oamenii din această regiune au mai puţin de cancer, boli de inima si dementa decat americanii. De la invazia de fast-food, speranţa de viaţă a scăzut in randul localnicilor, unii parinti traind mai mult decat copiii lor.

Longevitate

Hari Hachi Bu
Cei din Okinawa au grija la numărul de calorii pe care le mananca. Inainte de fiecare masa, ei spun "Hari Hachi Bu", ceea ce înseamnă "mânca până când esti 80% plin." Este nevoie de 20 de minute pentru ca stomacul sa spuna creierului ca este plin, deci prin practicarea acestui proverb vechi, Okinawa evita supraalimentarea.

Grădină
Sănătatea oamenilor din această regiune se învârte în jurul grădinii lor! Localnicii petrec o mulţime de timp cultivand si manancand plante şi legume, bogate in vitamine, minerale si antioxidanti. Beneficiile turmericului includ niveluri ridicate de antioxidanti si proprietăţi anti-inflamatorii, în timp ce pelinul ajută la prevenirea malariei. Fiind în grădina, cei din Okinawa au parte si de expunere la soare, avand astfel posibilitatea de a absorbi doza zilnică de vitamina D, buna pentru sanatatea oaselor.

Frumusetea vine din interior
Cei din Okinawa încearcă să menţină o atitudine pozitiva asupra vietii, mai mult ca cei din Sardinia. Ei trăiesc pentru ikigai, motivul de a te trezi dimineata. O altă cheie pentru longevitate aici sunt moais, grupuri de prieteni pe tot parcursul vieţii, care acţionează ca suport social, emoţional şi de sprijin financiar.

Lecţii de la Okinawa

Sa ai un scop in viata, numit ikigai, ceea ce face viaţa sa aiba sens, prin menţinerea legăturilor familiale şi menţinerea grupuri de prieteni apropiaţi. Cei din Okinawa numesc acesta moais.

Fii activ şi intretine o gradina de legume. Nu numai ca grădina oferi surse naturale de hrana sănătoasa, dar, de asemenea, un loc pentru activitatea fizica de zi cu zi. Datorită climatului temperat, cei din Okinawa pot ingriji grădina tot timpul anului şi au oase sanatoase datorita Vitaminei D!

Ingrijeste o gradina cu plante medicinale. Oamenii care locuiesc în case sau apartamente pot creste şi menţine plante de grădina. Includeti ghimbir şi turmeric pentru a obţine aceleaşi beneficii de sănătate ca şi cei din Okinawa.

Mancati o dieta bazata pe plante. Folositi legume din gradina proprie sau ale unui agricultor din piaţă. Centenarii din Okinawa consuma produse din soia, cum ar fi tofu bogat antioxidant.
Hari Hachi bu. Aceasta vorba veche se traduce prin "mananca pana esti 80% plin." Cei din Okinawa spun acest lucru înainte de fiecare masă pentru a le reaminti să mănânce cantităţi moderate de hrană.

Zambeste! Centenarii din Okinawa au adopta o perspectivă pozitivă asupra vieţii, în ciuda sau din cauza greutăţilor pe care le-au indurat pe parcursul vieţii.

Articole despre longevitate