Leguminoasele si Granele: Bune sau Rele | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Leguminoasele si Granele: Bune sau Rele?

Alimentatie si nutritie

Leguminoasele şi grânele sunt alimente stagnante (inactive). Inhibitorii enzimatici blochează procesul germinativ prin blocarea acţiunii enzimatice, care permite stocarea lor pe termen lung, fără degradarea proprietăţilor specifice. Deşi toate soiurile de leguminoase sunt bogate în proteine, iar grânele, în amidon, ambele formează acizi şi sunt greu de digerat. Am susţinut permanent că aceste alimente solicită organismului un consum mai mare de energie pentru digestie, asimilare şi excretare, prin comparaţie cu energia pe care i-o pot conferi. Cu alte cuvinte sau într-o analiză finală, ele privează organismul de aportul de energie.

cereale

De ce hrănim atunci vitele şi porcii cu aceste produse? Fiindcă vrem să-i îngrăşăm. Aceste alimente vor avea un efect similar şi asupra organismului uman. Leguminoasele şi grânele uscate, de toate soiurile, sunt extrem de concentrate, prelungind timpul de digestie şi îngreunând procesul digestiv. Este posibil ca inhibitorii enzimatici să afecteze acţiunea enzimelor din organism.

Dacă vă doriţi cu adevărat să dobândiţi adevărata vitalitate şi regenerare a organismului, evitaţi leguminoasele şi grânele neîncolţite. Dacă totuşi doriţi să consumaţi leguminoase şi grâne, este recomandabil să o faceţi doar în anotimpul rece şi niciodată asociindu-le în cadrul aceleiaşi mese, fiindcă ar însemna să combinaţi proteine şi amidon la o singură masă. Combinarea lor va irita şi mai mult organismul, datorită proceselor de fermentare şi putrefacţie. Animalele sălbatice nu mănâncă niciodată o asemenea hrană. Dacă ar face-o, s-ar transforma în animale mai leneşe şi mai vulnerabile, devenind o pradă uşoară pentru animalele mai robuste.

Sănătate înseamnă energie, iar energia îşi are originea în viaţă, şi nu în moarte. Pe măsură ce veţi consuma alimente „vii”, veţi constata, din sursă directă, efectele pe care le au leguminoasele şi grânele asupra nivelului energetic şi agilităţii. Trebuie să căutăm dincolo de limitările impuse şi de ideile referitoare la nutriţie, care ne-au fost inoculate prin educaţie sau de spaţiul cultural căruia îi aparţinem, fiindcă numai astfel vom descoperi vasta gamă de produse nutritive pe care ni le pune la dispoziţie natura.
Clima are un puternic impact asupra oamenilor, în special în zonele nordice, unde există diferenţe mari de temperatură între anotimpuri. În timpul verii, care este mai acidă, organismul uman are nevoie de alimente preponderent alcaline. Totuşi, în timpul iernii, care este alcalină, oamenii simt nevoia de alimente mai acide, de tipul leguminoaselor şi grânelor. Este vorba, în acest caz, de un proces natural. În ciuda evidenţei, este recomandabil să limităm la minimum consumul alimentelor de acest tip. Nu uitaţi, cu cât sunt mai sănătoase glandele din organism, cu atât acesta va fi mai apt să îşi regleze pe cale naturală temperatura internă optimă.

Un exemplu de factor care contribuie la reglarea temperaturii corporale poate fi observat în cazul funcţionării glandei tiroide. Cum tiroida reglează metabolismul, temperatura organismului va fi serios afectată dacă ţesuturile acestei glande sunt slăbite. Deşi, prin natura lor, leguminoasele şi grânele fac să crească temperatura, dacă sunt folosite pe termen lung, ele pot duce la slăbirea tiroidei, fapt care va avea un efect contrar celui de încălzire, provocând răcirea organismului şi senzaţia permanentă de frig, în special la nivelul membrelor.

Puneţi la încolţit pentru viaţă
În urma procesului de încolţire a leguminoaselor şi a grânelor se eliberează „forţa vitală” – enzimele – pe care o conţin. Conţinutul lor nutritiv devine mai echilibrat şi mult mai uşor de utilizat de către organism. Ele se îmbogăţesc cu clorofilă. Clorofila a fost supranumită „sângele verde”, datorită compoziţiei sale, asemănătoare cu cea a sângelui uman. Nu numai că dă energie organismului, dar acţionează şi ca antioxidant, îndepărtând astfel metalele toxice şi acumulările de mucus din organism. Vă recomand să citiţi cărţile: Love Your Body şi Survival into the 21st Century semnate de Viktoras Kulvinskas şi Sprouts de Kathleen O’Bannon.

Extras din cartea Robert Morse - Sa traim sanatos fara toxine, Piteşti: Paralela 45, 2005

Articole despre


Articole din Alimentatie si nutritie