Legatura dintre zahar, grasimile din alimentatie si cancer | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Legatura dintre zahar, grasimile din alimentatie si cancer

Alimentatie si nutritie

Obezitatea este factor de risc în apariția cancerului
Legătura dintre grăsimile din alimentație și cancer Obezitatea este în mod frecvent un factor ignorat care poate contribuii la un risc mai mare de cancer, totuși, mai puțin de 10% dintre persoanele din Statele Unite cunosc acest fapt.

Conform Institutului Național de studiu a cancerului din Statele Unite, se estimează că aproximativ 84.000 de cazuri anuale de cancer sunt relaționate cu obezitatea. Obezitatea poate afecta de asemenea eficiența tratamentelor în cazurile de cancer.

Datorită creșterii ratelor de obezitate în particular în cazul copiilor mici, înțelegerea corectă a acestei legături dintre obezitate și cancer, este de o importanță vitală.

Obezitatea infantilă s-a triplat din anul 1980, iar unul din cinci copii are deja o supragreutate corporală la vârsta de șase ani; în prezent, 17% dintre copii și adolescenți sunt obezi. Din păcate, obezitatea infantilă a devenit atât de frecventă, încât mulți părinți nu recunosc faptul că copiii lor au de fapt un exces de greutate corporală.


Cercetările medicale au confirmat această schimbare de percepție, ajungând la concluzia că copiii având un surplus de greutate/obezitate sunt acum cu aproximativ 25% mai puțin probabil să fie percepuți ca fiind persoane având un surplus de greutate în comparație cu decada anterioară.

Cu toate că acceptarea corpului este un lucru pozitiv, aceasta poate fi de asemenea periculoasă dacă factorii puternici de risc pentru o boală letală sunt pur și simplu ignorați și considerați ca făcând parte din procesele "normale".

Așa cum s-a semnalat într-un comunicat recent despre obezitate și cancer realizat de Societatea Americană de Oncologie Clinică 6 (ASCO este sigla sa în engleză), obezitatea "depășește deja rapid tutunul ca principală cauză prevenibilă a cancerului." Pentru a combate această cauză a cancerului, ASCO a stabilit o "inițiativă multifațetară," care include:

- Educarea persoanelor pentru a crea o conștientizare a evidențelor care relaționează în mod direct obezitatea și cancerul;

- Instrumentele și resursele pentru a ajuta medicii oncologi să trateze obezitatea pacienților;

- Cercetările medicale specifice;

- Adoptarea unor politici și sisteme de educare eficiente pentru combaterea factorilor sociali care contribuie la apariția obezității și îmbunătățirea accesului la serviciile de control a greutății în cazul pacienților cu cancer.

Alimentele procesate ​​cauzează obezitate și epidemii de cancer
Epidemia de obezitate este în mod direct relaționată cu consumul excesiv de zahăr (practic toate alimentele procesate conțin zahăr și fructoză ascunsă, inclusiv alimentele pentru copii, iar acesta este de asemenea un important factor determinant pentru epidemia de cancer.

Legătura dintre un consum ridicat de zahăr, obezitate și cancer se poate rezuma în câteva cuvinte cheie: rezistența la insulină. Atât obezitatea cât și cancerul pot apărea atunci când corpul își pierde capacitatea de a arde grăsimea ca combustibil.

Zahărul cauzează de asemenea inflamația cronică, ceea ce crește implicit riscul de cancer. Așa cum se semnalează într-un articol prezentat de postul de televiziune CNN:

"Țesutul gras produce de asemenea hormoni numite adipokine, care pot stimula o inhibare a creșterii celulare... Dacă acești hormoni nu sunt echilibrați, corpul nu va putea combate în mod adecvat daunele celulare."

Una dintre modalitățile cele mai eficiente pentru a combate rezistența la insulină este postul intermitent, împreună cu unele schimbări de bază în alimentație, care fac parte din restrângerea consumului de zahăr și fructoză și înlocuirea carbohidraților cu grăsimi sănătoase.

Studiile demonstrează legătura dintre obezitate și cancer
Un număr destul de mare de studii au relaționat obezitatea cu un risc mai mare de apariție a diferite tipuri de cancer, inclusiv cancerul de colon, esofag, rinichi, sân și pancreas, astfel ca un mai mare risc de deces din cauza bolii:

- Un studiu care a avut o durată de 16 ani, publicat în anul 2003, care a inclus mai mult de 900.000 de persoane din Statele Unite a descoperit că participanții obezi erau cei mai predispuși la a fi diagnosticați și la a muri din cauza cancerului, în comparație cu pacienții care aveau o greutate normală.

- Conform autorilor, obezitatea "ar putea fi responsabilă de 14% dintre toate decesele cauzate de cancer în cazul bărbaților și 20% în cazul femeilor ".

- Un raport recent publicat în revista Cancer Research (Cercetări despre cancer) afirmă faptul că incidența cancerului și a deceselor cauzate de cancer în Statele Unite va continua să crească în următoarea decadă, în mare parte datorită cazurilor de obezitate care sunt în continuă creștere.

- Un studiu recent care a implicat 80.000 de paciente cu cancer de sân a evidențiat că femeile encoaflate la premenopauză și având un indice de masă corporală (IMC) mai mare de 30, au avut o probabilitate de deces de aproximativ 21.5%, în timp ce femeile având un IMC mediu au avut o probabilitate de 16.6% de deces din cauza aceleiași boli.

Un studiu publicat recent în revista JAMA Internal Medicine a arătat că majoritatea adulților (mai puțin de 71%) obțin cu 10% din caloriile zilnice prin intermediul zahărului adăugat. Aproximativ 10% din adulții din Statele Unite obțin 25% din caloriile zilnice din zahăr.

În medie, în Statele Unite o persoană consumă în jur de 350 calorii de zahăr pe zi, ceea ce este echivalent cu aproximativ 22 de lingurițe de zahăr, iar aceasta este o rețetă sigură pentru o sănătate deplorabilă și pentru predispoziția de a suferi de diabet, cancer și boli cardiace...

În studiul efectuat de JAMA și menționat anterior, persoanele care au consumat 21% sau mai mult din caloriile zilnice sub formă de zahăr au avut probabilități duble de deces din cauza bolilor cardiace în comparație cu persoanele care au consumat 7% sau mai puțin din caloriile zilnice sub formă de zahăr adăugat. Riscul aproape s-a triplat în cazul celor care au consumat 25% sau mai mult din caloriile zilnice sub formă de zahăr adăugat.

Însă cancerul este de asemenea alimentat de excesul de zahăr, în timp ce aici nu a fost evaluat riscul de cancer, nu încape îndoială că riscul de cancer va crește odată cu riscul apariției bolilor cardiace...

Corpul are o capacitate limitată de a procesa zahărul
Problema principală relaționată cu zahărul și fructoza procesată în particular, este faptul că ficatul are o capacitate foarte limitată de a-l metaboliza. Conform doctorului Robert Lustig, care a efectuat cercetări în acest domeniu, se pot utiliza aproximativ șase lingurițe de zahăr zilnic fără nicio problemă, cu condiția să faceți exerciții fizice susținute și dinamice. Problema apare însă când o persoană consumă 22 de lingurițe zahăr zilnic și nu face efort sau exercițiu fizic pentru a arde acest exces.

Tot acest exces de zahăr se metabolizează în grăsime corporală și cauzează toate bolile metabolice cronice cu care ne confruntăm în prezent, inclusiv cancerul.

Patru grame de zahăr echivalează cu o linguriță și în acest sens recomandăm în mod ferm să limitați consumul de fructoză zilnic la 25 de grame sau chiar mai puțin din toate sursele. Aceasta echivalează cu puțin mai mult de șase lingurițe de zahăr pe zi.

Dacă faceți parte din procentul de 80% din cei care au rezistență la insulină sau la leptină (supragreutate, tensiune arterială ridicată, diabetic cu supragreutate sau cei care iau statine), cel mai bine ar fi să restrângeți consumul total de fructoză la doar 15 grame pe zi, până când se vor normaliza nivelele de insulină și leptină.

În timp ce lipsa de exerciții fizice joacă fără îndoială un rol în creșterea ratelor de obezitate la copii și adulți, este important să înțelegem faptul că în lipsa exercițiilor fizice nu se pot contracara efectele unei alimentații greșite.

Aici industria alimentară are responsabilitatea majoră și pe care, până în prezent nu a acceptat-o. Se cheltuie anual mai mult de 1,8 bilioane de dolari pe comercializarea mâncării de tip fast-food pentru copii, ceea ce determină în mod clar creșterea obezității.

Aceste alimente procesate de tip fast-food conțin o mulțime de ​​substanțe chimice similare hormonilor care contribuie chiar și mai mult la apariția cancerului și a altor probleme de sănătate. În rezumat, actuala generație de copii crescuți cu o alimentație pe bază de alimente procesate ​​are un risc mult mărit de probleme de sănătate devastatoare, datorită industriei alimentelor procesate.

Riscurile în acest caz sunt semnificative. De exemplu, în cazul fetițelor, obezitatea le expune la niveles mai ridicate de estrogen datorită faptului că estrogenul se produce și se depozitează în țesutul gras. Fetițele care au un exces de grăsime corporală, au de asemenea mai mulți estrogeni și leptină, ceea ce poate conduce la rezistența la insulină și la dezvoltarea țesutului gras, ceea ce produce chiar și mai mult estrogen -un cerc vicios care poate determina apariția pubertății premature și creșterea riscului de cancer sensibil la estrogen, precum cancerul de sân în viitor.

Interpretarea conexiunii dintre zahăr și cancer
Celulele canceroase au nevoie de glucoză pentru a se dezvolta, iar dacă aveți rezistență la insulină, nu contează dacă această glucoză provine din adaosuri de zahăr, fructoză sau cereale procesate. Cu scopul de a înfometa celulele canceroase sau pentru a evita care se formează în primul rând, este necesar să eliminați sursa primară de alimentare a acestora, adică zahărurile, care includ toți carbohidrații non-vegetali.

În anul 1934, Otto Warburg a primit Premiul Nobel grație cercetărilor asupra fiziologiei celulelor canceroase și el a demonstrat în mod clar că celulele canceroase cer zahăr pentru a se dezvolta. Din păcate, mulți oncologi încă nu au înțeles pe deplin importanța acestei descoperiri și nici nu o aplică atunci când crează un plan de tratament pentru cancer. Totuși, nu toată lumea nu înțelege acest aspect important.

Inclusiv în termeni de tratament, s-a demonstrat că cancerul răspunde la alimentație. De exemplu, o dietă care este bogată în grăsimi sănătoase și foarte săracă în zahăr, în special pentru cei care sunt rezistenți la insulină, s-a demonstrat că poate combate cancerul în multe cazuri, iar cercetările arată o mare promisiune în acest sens. Poate fi foarte util pentru tratarea rezistenței la insulină. Cercetările recente arată de asemenea că zahărul nu doar că alimentează cancerul existent, ci se pare că și provoacă dezvoltarea cancerului. Așa cum a arătat Greenmedinfo.com în acest studiu:

"...Există dovezi care arată că o creștere a activării glocolitice în sine, poate fi un eveniment oncogenic..." Adică, activarea metabolismului pe bază de zahăr într-o celulă - impulsionată atât de prezența unor cantități mai mari de glucoză și a mai multor receptori ai glucozei pe suprafața membranei celulare (adică, "expresia exagerată a unui transportator de glucoză") – atrage apariția cancerului. Pe de altă parte, acest studiu a arătat că "Din contră, reducerea forțată a captării glucozei de către celulele canceroase din sân a cauzat o reversie fenotipică." Altfel spus, a interferat cu disponibilitatea și absorbția zahărului în celule, ceea ce a determinat ca celulele canceroase SĂ REVINĂ la funcția lor structurală de pre-cancer (fenotip).

Pentru a soluționa rezistența la insulină, trebuie să reduceți consumul de zahăr
Dacă aveți supragreutate corporală, pasul numărul unu este să reduceți consumul general de zahăr și de cereale procesate. Vă recomandăm să mențineți consumul total de zahăr/fructoză sub 25 de grame pe zi sau 15 grame pe zi dacă aveți probleme de sănătate relaționate cu rezistență la insulină și la leptină, precum tensiunea arterială ridicată, diabet sau boli cardiace, până ce sensibilitatea la insulină/leptină se restabilește. Una din modalitățile cele mai simple de a reduce în mod drastic consumul de zahăr și fructoză este de a trece la o alimentație bogată în de produse integrale, neprocesate, deoarece majoritatea zahărului din alimentație provine din alimente procesate. Ar fi ideal să:

1. Evitați zahărul/fructoza procesată, cerealele și alimentele procesate;

2. Recurgeți la o alimentație sănătoasă pe bază de alimente integrale, ideal organice și înlocuiți carbohidrații din cerealele procesate cu:

- Cantități mari de vegetale;

- O cantitate slabă până la moderată de proteine de calitate ridicată;

- Grăsimi sănătoase. Majoritatea persoanele au nevoie în realitate de un procent de aproximativ 50-85% de grăsimi sănătoase care să fie incluse în alimentație pentru a avea o sănătate optimă — o cantitate foarte diferită de cea care se recomandă de majoritatea medicilor și nutriționiștilor, care este de 10%.

Alte forme pentru a reduce consumul de zahăr, includ:

- Reducerea cantității de zahăr pe care o adăugați în mâncăruri sau în băuturi;

- Folosirea steviei sau a mierii de albine în loc de zahăr și/sau îndulcitori artificiali;

- Utilizarea fructelor proaspete în loc de fructele din conserve;

- Folosirea condimente specifice în loc de zahăr pentru a adăuga un plus de savoare deserturilor.

Postul intermitent este o modalitate eficientă pentru a combate rezistența la insulină/leptină
Vă puteți îmbunătăți și mai mult eforturile pentru a pierde din grăsimea corporală dacă introduceți în stilul dumneavoastră de viață principiile postului intermitent. Veți vedea că dacă de exemplu, veți alege să practicați exerciții fizice în timpul postului intermitent veți ajunge la un alt nivel. O modalitate simplă de a începe cu postul intermitent este de a omite micul dejun, făcând din masa de prânz prima modalitate de alimentare a zilei. În general se recomandă acest tip de orar, însă dacă doriți să luați micul dejun și cina, puteți recurge desigur și la această variantă. Cheia postului intermitent este de a vă limita alimentația la o perioadă mai scurtă de timp specific în fiecare zi (în jur de 6-8 ore), în loc să alegeți să mâncați tot la două sau trei ore, pe tot parcursul zilei.

Postul intermitent este, fără nicio îndoială, una dintre cele mai eficiente modalități de a elimina grăsimea corporală în surplus, de a elimina treptat pofta de zahăr și de a normaliza sensibilitatea la insulină/ leptină. Postul intermitent ajută la reajustarea corpului pentru a utiliza grăsimea ca și combustibil principal, iar evidențele confirmă faptul că atunci când corpul se adaptează arderii grăsimii în locul zahărului ca și combustibil principal, va reduce în mod drastic riscul de boli cronice. Alt mecanism care face ca postul intermitent să fie atât de eficient pentru pierderea greutății corporale în exces este faptul că provoacă secretarea de HGH - un hormon care arde grăsimea, ceea ce are multe beneficii bine documentate de "anti-îmbătrânire", regenerare și sănătate și vitalitate.

Postul intermitent zilnic poate oferi multe sau chiar majoritatea dintre beneficiile postului mai riguros sau efectuat pe o perioadă mai mare de timp. Încă o dată, atunci când postiți intermitent zilnic, vă veți restrânge alimentația la un timp specific, precum de exemplu o perioadă de opt ore sau mai puțin. Aceasta se va realiza zilnic până când se va îmbunătăți rezistența la insulină/leptină (până când se normalizează greutatea corporală, tensiunea arterială, colesterolul sau diabetul). După ce ați efectuat această timp de o perioadă, trebuie să recurgeți la acest procedeu atunci când este necesar pentru a vă menține starea de sănătate.

Concluzie
Dacă doriți să reduceți, iar în multe cazuri practic să eliminați riscul apariției cancerului și a altor boli cronice, vă sugerăm să luați în serios restricția consumului de zahăr / de fructoză la 25 de grame pe zi sau chiar mai puțin, dacă aveți probleme de sănătate relaționate cu insulina și încercați de asemenea, să includeți postul intermitent.

Precizăm încă o dată că nu este necesar să continuați cu postul intermitent tot restul vieții (doar dacă realmente doriți acest lucru). Majoritatea persoanelor rezistente la insulină/leptină vor beneficia de practica postului intermitent în mod continuu până la soluționarea problemelor de rezistență. Totuși, odată ce greutatea dumneavoastră corporală se normalizează și nu aveți tensiune mare, nivele anormale de colesterol sau diabet, atunci puteți să consumați din nou mâncare mai frecvent, cel puțin până când rezistența la insulină/leptină reapare.

Amintiți-vă, exercițiul fizic nu va compensa o alimentație mult prea bogată în zahăr, iar această alimentație va distruge multe din beneficiile sportului. Astfel încât în realitate este necesar să modificați felul în care vă hrăniți dacă doriți să eliminați excesul de greutate corporală și să reduceți riscul apariției cancerului și a altor boli cronice. Nu există nicio formulă magică, însă un stil de viață cu adevărat sănătos poate fi obținut cu destulă ușurință efectuând schimbările necesare în rutina zilnică.
Sursa: http://ayurvedic-medica.ro/site/invinge-cancerul/substante-cancerigene/38-legatura-dintre-grasimile-din-alimentatie-si-cancer

Articole despre grasime, cancer, zahar, obezitate