Fierul - Sanatate | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Fierul

Sanatate

Doza zilnica recomandata: 10-18 mg.



Surse
Se gaseste in alimente si se prezinta sub doua forme: fierul hemic, mai usor de absorbit de organism, care provine din carnea rosie (mai ales din ficat), din peste (mai ales stridii, scoici, sardine) si din carnea bruna de curcan; si fierul nonhemic, mai dificil de absorbit de organism, care se gaseste in legumele verzi (spanac, patrunjel, praz, varza, frunze de sfecla), leguminoase (linte, mazare), fructe uscate (struguri, caise) si cereale integrale.


Roluri si caracteristici ale fierului
  • Este specializat, in mare parte (circa 70%), in productia de hemoglobina, substanta pigmentata care ajuta globulele rosii sa aduca oxigenul in toate celulele corpului; o buna oxigenare previne oboseala;
  • Se constituie sub forma de depozite (30%) in diferite organe, precum maduva spinarii, splina si ficat;
  • Diminueaza riscul anemiei si intareste rezistenta la boli.


Nota utila
Vitamina C faciliteaza absorbtia fierului, spre deosebire de calciu si tannin (continut in ceai), care ii incetinesc asimilarea.


Informatiile au fost preluate din cartea "Terapia prin vitamine", Maude Bouchard, Editura Niculescu, Bucuresti, 2003, www.niculescu.ro

sursa: topsanatate.ro

Articole despre


Articole din Sanatate