facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

De unde iti iei proteinele?

Alimentatie si nutritie

 Când majoritatea oamenilor se gândesc la o masă bazată pe vegetale, "proteina" nu este primul nutrient care vine în minte. De fapt este probabil ultimul. Și acest lucru nu este întâmplător.

Propunerea unică de vânzare (PUV) este o strategie de marketing utilizată de companii pentru a convinge consumatorii să le cumpere produsul sau serviciul, concentrându-se pe o singură caracteristică pe care ei consideră că îi diferențiază de concurență. Următorul pas este repetarea acestei propuneri unice de vânzare atât de des încât devine practic sinonima cu produsul / serviciul lor.

De unde îți iei proteinele?

Nicăieri nu a fost utilizată mai eficient strategia PUV decât in industria alimentară animală, care a sustinut de mai bine de un secol că produsele lor (carne, ouă și lactate) conțin mai mulți nutrienți, precum proteine, fier și calciu și mai puțin de altele, cum ar fi carbohidrații, fibrele, vitamina C, folatul și potasiul. De atunci, aceste conglomerate alimentare masive au cheltuit literalmente miliarde de dolari vânzând cu succes publicului ideea că produsele lor sunt cea mai bună și unică sursă de încredere de proteine, fier și calciu, reamintindu-ne încă o dată că elementele din care suntem constituiti - mușchii, sângele și oasele - sunt făcute din ele.

În același timp, conglomeratele de alimente de origine animală au convins în mod eficient majoritatea populației că produsele alimentare pe bază de vegetale sunt sărace sau lipsite de aceste substanțe nutritive, plantele jucând doar un rol de sprijin: fibra pentru a ajuta tranzitul intestinal, cu câteva vitamine și minerale.

Ținând cont de toate acestea, se justifica perfect faptul că alimentele de origine animală sunt elementul central al majorității meselor, alimentele vegetale fiind reduse la garnituri și decoratiuni. Aceasta este cea mai bună strategie de marketing a PUV, iar alimentele vegetale precum fructele și legumele - care primesc doar o mică parte din subvențiile guvernamentale pe care le primește industria alimentelor de origine animală - nu au avut cum să concureze.

Pana acum.

Datorită eforturilor neobosite ale cercetătorilor, organizațiilor de sănătate publică și ale avocaților consumatorilor de pe tot globul, adevărul despre nutriție începe în sfârșit să ajungă la public. Inclusiv adevărul despre proteine.Cel mai mare secret pe care industria de carne, lactate și ouă a făcut tot posibilul pentru a-l ascunde publicului este un concept simplu: animalele sunt doar intermediarii, insa ineficienti. După cum subliniază dr. James Loomis în The Game Changers, "Toată acea proteină pe care o obțineți atunci când mâncați o friptură sau un hamburger, de unde a venit? Provine din plantele pe care le-a mâncat vaca."

De fapt, toate proteinele provin din plante, care conțin și toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care trebuie să îi obținem din alimente. Dacă nu ar fi asa, cele mai mari și mai puternice animale de pe planetă, inclusiv elefanții, rinocerii, caii și gorilele - toate acestea sunt erbivore - cum ar construi și menține astfel de cantități musculare?

Desigur, oamenii au tracturi digestive diferite fata de elefanți, dar faptul că există proteină in cantitate suficientă în regnul vegetal pentru a susține aceste animale masive vine ca o surpriză pentru majoritatea oamenilor. La fel și faptul că, potrivit celui mai mare studiu care compară aportul de nutrienți al oamenilor care mănâncă produse animale cu oamenii care mănâncă numai vegetale, consumatorul mediu de plante nu numai că primește suficiente proteine, dar cu 70% mai mult decât are nevoie. Chiar și mâncătorii de carne obțin aproximativ jumătate din proteinele lor din plante (1).

Și totuși, dacă întrebați o persoana obișnuită "De unde provin proteinele?", răspunsul automat va fi aproape întotdeauna "carne" sau alte produse alimentare animale, chiar dacă un sandviș cu unt de arahide are aproximativ proteine ​​ca 80 de grame de carne de vită, trei ouă mari sau două pahare mari de lapte (2).
În ciuda strategiei propunerii unice de vânzare (PUV) din industria alimentară pentru a ne face să credem că produsele lor sunt cea mai bune și unică sursă de încredere de proteine ​​(precum și calciu, fier și alți nutrienți originari din plante), o dieta vegana are propria PUV, bazată nu pe strategie, ci pe știință: pachetul de proteine.

Referințe:
(1) Rizzo NS, Jaceldo-Siegl K, Sabate J, Fraser GE. Profilele nutritive ale modelelor dietetice vegetariene și nonvegetare. J Acad Nutr Diet. 2013 decembrie; 113 (12): 1610-9.

(2) Baza de date USDA pentru produse alimentare și substanțe nutritive.

Articole despre proteine, alimentatie vegana


Articole din Alimentatie si nutritie