Daca vrei sa ai oase sanatoase, consuma aceste SUPERALIMENTE | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Daca vrei sa ai oase sanatoase, consuma aceste SUPERALIMENTE!

Alimentatie si nutritie

Daca pana acum credeai ca doar lactatele, gratie continutului lor de calciu, te pot tine la distanta de "bolile oaselor", vei ramane uimit atunci cand vei afla ce SUPERALIMENTE (100% vegetariene) pot fi mult mai eficiente decat produsele pe baza de lapte.

legume10

Dupa cum stii, oasele sunt tesuturi vii, care, odata rupte, se pot reface, sistemul nostru fiind de asa natura. Dar, dupa varsta de 30 de ani, procesul de remodelare a oaselor incetineste, asa ca ar fi bine sa ai mai multa grija de tine. Tocmai de aceea, nutritia este un factor foarte important in acest proces.

Asa ca, specialistii au ajuns la concluzia ca este nevoie de mult mai multe vitamine si minerale, in afara de Calciu, pentru a asigura sanatatea sistemului tau osos. Este vorba de: vitamina D si K, magneziu, mangan si flavonoide (metaboliti ai plantelor, antioxidanti).

Ba mai mult decat atat, exista specialisti precum David Wolfe (davidwolfe.com) care pretind ca oasele nu ar avea nevoie de calciu, ci de magneziu si siliciu, acestea fiind, in opinia sa, elementele care protejeaza sistemul osos.

Daca vrei sa ai oase puternice si sanatoase, ai grija sa incluzi urmatoarele SUPERALIMENTE in alimentatia ta:

1. Plante cu frunze verzi, cum ar fi: spanacul, varza kale, salata, etc. In caz ca nu stiai, acestea sunt o importanta sursa de nutrienti si contin in special calciu, magneziu si vitamina K.

2. Semintele de Chia. Dupa cum probabil ai remarcat, SEMINTELE DE CHIA sunt la mare cautare gratie proprietatilor deosebite pe care le au. Asa ca, aproximativ 30 de grame de seminte de chia pe zi reprezinta 17% din necesarul de calciu necesar, continand de asemenea si acizii grasi Omega 3, atat de importanti pentru sanatate.

3. Melasa (Lichid siropos ramas de la fabricarea zaharului, dupa concentrarea sucului de sfecla sau de trestie de zahar). Cea mai buna melasa este cea neagra, care retine cei mai multi nutrienti.

Pe langa faptul ca este foarte bogata in calciu si magneziu, melasa neagra contine si un raport ideal intre concentratiile acestora, cunoscandu-se faptul ca aceste minerale sunt mult mai usor absorbite atunci cand vin impreuna. Calciul si magneziul asigura o dezvoltare normala a oaselor, prevenind osteoporoza sau fragilitatea acestora.

Este bine de stiut ca in melasa se regasesc minerale ca mangan, potasiu si seleniu.

4. Broccoli. In caz ca nu stiai deja, broccoli este bogat in calciu, vitamine si are rolul de a detoxifica organismul. Fie ca-l prepari la abur sau il transformi intr-o minunata supa conteaza mai putin. Ceea ce este important este sa-l consumi cat mai des.

5. Varza chinezeasca (Bok Choy). Din fericire, de ceva vreme se cultiva si in Romania, iar preturile nu sunt deloc piperate. Face parte din familia conopidei si broccoli, asa ca si in acest caz continutul de calciu este foarte ridicat. Cel mai bine este sa o consumi dupa ce o oparesti sau o pregatesti in wok, impreuna cu alte legume de sezon.

6. Nucile. Fie ca vorbim de migdale, caju, macadamia sau traditionalele nuci romanesti, rezultatul este acelasi. Avand un continut ridicat de nutrienti diversificati, nucile contin o gramada de substante care te vor tine departe de bolile oaselor. Poti sa le mananci ca atare sau sa le folostesti in salate, totul ramane la latitudinea ta, ideea este sa nu-ti lipseasca din alimentatie.

7. Usturoiul. Se pare ca aceasta planta este de departe una dintre cele mai puternice, avand efecte curative si de preventie nebanuite. Studiile arata ca usturoiul este eficient si pentru cei care vor sa-si intareasca si protejeze sistemul osos, asa ca nu mai sta pe ganduri si foloseste-l de cate ori ai ocazia. Este foarte bogat in vitamine si minerale, fiind considerat un puternic antibiotic natural.

Desigur ca acestea sunt doar cateva dintre SUPERALIMENTELE care nu ar trebui sa-ti lipseasca. Tot pentru sanatatea sitemului tau osos ar trebui sa mai consumi: chilli (condiment), seminte de susan si plante uscate (patrunjel, rozmarin, marar).

Dupa cum am mentionat mai devreme, binecunoscutul scriitor si activist David Wolfe, sustine ca cele mai importante elemente pentru oase sunt Siliciul si Magneziul.

Asa ca, tot acesta recomanda o serie de legume si alimente bogate in siliciu: ardei gras, soia, cereale integrale, sfecla, orez brun si frunzele de canepa.

Pentru a obtine necesarul de magneziu ar fi bine sa consumi: caju, migdale si cacao. Ciocolata raw este de asemenea recomandata, inclusiv pentru sanatatea dintilor tai. Daca vrei sa scapi de Streptococcus, microbul care provoaca neplacutele carii, ar fi bine sa consumi cat mai des ciocolata raw si cacao.

David Wolfe considera ca nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie nici: batoanele de vanilie, goji, urzici sau ceaiul din planta denumita popular "coada-calului".

Toate acestea sunt considerate SUPERALIMENTE, iar consumul lor regulat te va tine departe de problemele de sanatate cotidiene, asa ca nu uita sa le folosesti cat mai des in alimentatia ta.

Surse:

http://www.naturalnews.com/027660_David_Wolfe_bone_density.html
http://www.curejoy.com/content/six-non-dairy-bone-building-superfoods/
http://preventdisease.com/news/14/050614_The-Highest-Nutrient-Dense-Calcium-Foods.shtml

Articole despre calciu, seminte de chia, oase sanatoase