Cum putem sa ne ingrijim mai bine pe perioada iernii din | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Cum putem sa ne ingrijim mai bine pe perioada iernii din punct de vedere naturopat

Sanatate

Unul din lucrurile pentru care oameni isi mai fac griji este faptul ca ar putea raci. Desi datorita temperaturilor mai scazute este justificata partial aceasta precupare, totusi probabil ca ati remarcat ca uneori ramaneti neatinsi toata iarna si o faceti primavara, cand se incalzeste. Alteori desi este foarte cald afara, “racim” misterios alterandu-ne functionalitatea.
De asemenea, preventiv unii oamenii fac injecti impotriva racelii care va veni probabil in zona lor, ca sa ii gaseasca cu “sistemul imunitar pregatit” si … tot ii prinde descoperiti desi li se garanteaza prin vaccin ca scapa de aceasta problema. Aceasta optiune prin vaccinare este inutila, si chiar mai mult se constata in urma valurilor de vaccinari, agravarea crizelor de gripa si marirea incidentei decesurilor. Si este logic sa se produca aceasta. Un vaccin asa cum este explicat de catre insasi teoria expusa si cunoscuta acum, declara ca vaccinul este produs in urma detectarii cu precizie a agentului patogen/viral si acesta este imblanzit prin injectarea progresiva progresiva pana cand ceea ce era initial letal acuma devine inofensiv. Ori…cum sa faci un vaccin in avansul declansarii unei epidemii? Pur si simplu acesta este imposibil… si daca tot fac un vaccin cu tulpini combinate reactia este mai tare si se poate adauga eventual la cele care o sa fie cand va veni asa zisa epidemia…

iarna

Vaccinurile de gripa se fac pe baza unor… PRESUPUNERI!!!
Se aduna niste cercetatori de la un laborator oarecare si… ISI DAU CU PRESUPUSUL, cam ce fel de tulpina virala o sa fie la anul si facem vaccinul ca sa fie gata cand vine epidemia. Caci “epidemia” tine 2-3 saptamani. Cand sa faci cercetare, ambalaje, marketing, instiintare, informare opinia publica, crearea liniei de produs, livrare in toata lumea. Este necesar cativa ani poate sau cu o echipa foarte bine motivata si rodata poate in niste luni bune. Cam asta este metoda “stiintifica” a cercetatorilor pe care se bazeaza vaccinarea impotriva gripei…
Chiar si pentru acest simplu motiv, desi mai sunt si altele, mai bine cautati altceva. In primul rand haideti sa scapam de grija gripei. Exista un procent foarte mic de oameni care mor de pe urma acestei asa zise conditii fiziologice caci “afectiune sau boala” este impropriu sa le denumim. Evitam astfel o psihoza colectiva care ne arunca pe un vaccin care insasi cu argumentele alopatice in sine poate fi desfiintat.
Sa continuam parcursul in care sa descoperim sau sa ne confirmam (pentru cei care stiu sau intuiesc deja) – ce putem face cel mai bine ca sa ne ingrijim sanatatea?

Sa vedem ce ne lipseste in general in perioada iernii?

1. In primul rand… CALDURA!
Si de aici imediat vine o solutie. Pe perioadele de frig faceti-va un program regulat de sauna. Fiecare asa cum stie ca programul ca ii permite. Dar odata la 1-2 saptamani sau cand simtiti ca sunteti mai obosit/a in urma unui efort mai intens. Caldura mai pronuntata face organismul sa transpire si cu aceasta sa elimine un fel de deseuri care in urma proceselor metabolice raman remanente. Odata cu caldura si starea de contractie psihica de fond din cauza frigului se elimina. Destinderea profunda si relaxarea ce survine odata cu sauna face un serviciu excelent, instaland o stare de bine general.

Daca puteti sa faceti mai multe bai calde, aceasta este iarasi la indemana, in caz ca va este dificil sa ajungeti la saune, este o alternativa salutara. Dupa ce faceti dus si va spalati bine, cu porii pielii curati, umpleti-va cada cu apa si lasati-va sa savurati o relaxare progresiva minim o jumatate de ora. Din cand in cand, mai dati drumul la apa calda de la robinet ca sa simtit ca aveti un confort termic foarte bun si sa simtiti ca va destindeti bine. Cand simtiti ca va ajunge, va opriti. Dati-va voia sa va relaxati, adica fara ceas. Veti simti interior un imbold interior care va va spune cat va este de ajuns.

Daca puteti merge intr-un spa sau la niste statiuni cu bai calde, fierbinti indrazniti sa ajungeti acolo, daca va este relativ la indemana. Confortul unui spatiu larg si bine incalzit in care sa faceti si un hidromasaj la duze sau jacuzzi este salutar. Sau oriunde aveti la indemana aceste facilitati, folositi-le pe timpul sezonului rece.
Caldura aceasta accentuata dilata porii si dimensiunile aurei ceea ce poate crea o anumita vulnerabilitate si in caz ca, iesiti in aerul rece de afara, sa fie un mic soc si sa raciti chiar daca sunteti bine imbracati. Am racit odata in conditiile acestea. Exista solutii si pentru aceste situatii. Dupa ce ati terminat rasfatul termic cald, aplicati-va un dus scurt rece atata cat suportati, pe tot corpul minim 30-60 secunde. Ce este esential in acest punct este ca… avem nevoie de caldura in corpul nostru. Aici expunem la rece ca sa obtinem o inchidere a porilor si o reactie de stimulare a caldurii interne pentru a functiona pe modul activ (termic) si continuati sa generati caldura prin organism. Evitati ramanerea intr-o stare receptiva de preluare pasiva a caldurii. Receptorii deschisi vor absorbi foarte bine si frigul. Acest scurt dus rece se poate aplica foarte bine si dupa un dus cald cu aceleasi valente de tonificere termica a organismului.

Pentru zonele care au o cultura a terapiei prin apa cum este de exemplu la baile din Ungaria sau alte tari sau orase, putem intalni bazine care au temperaturi de la 20C pana la 40C si chiar mai mult, in care fiecare in functie de pregatire, conditie fizica, rezistenta poate sa faca bai alternative intre bazine de temperaturi diverse sau chiar extreme. Aceasta alternanta produce o calire excelenta a organismului care va recomandam sa o practicati progresiv. Cand veti reusi o sa va placa atat de mult incat o sa o practicati de fiecare data! La fel este rostul dusurior reci de 20C dupa ce intrati in saune unde temperatura este de la 40 la 95 de grade.

Mergand mai departe pe linia acestei calduri necesare de a fi compensate puteti sa beti ceaiuri naturale indulcite miere si “tonificate” cu lamaie. Faceti-va prieteni cu un mic termos sau o cupa termica si savurati constant o bautura calda. Preferabil este un ceai fara “arome naturale” care in fapt sunt substante chimice. Chiar si un ceai simplu de busuioc sau altul care il preferati, este excelent si usor de preparat.

In sfera aceasta va oferim si o reteta verificata de mai multi ani a unui ceai care are valente fierbinti si daca ar fi pus in apa rece… Ceai de pulbere de ghimbir si scortisoara in parti egale. La aceasta mai adaugati cateva cuisoare, cardamon boabe sau macinat, coriandru boabe in cantintati mai mici si aveti gata o reteta excelenta de incalzire. Ultimile trei ingrediente pot sa lipseasca partial sau total. Le puteti face cu ce mai aveti prin casa. De asemenea fiti creativi si daca aveti anumite preferinte la baza de ghimbir si scortisoara puteti incerca ce considerati potrivit. Va veti bucura de viata inventand retete noi cu care o sa va incantati si prietenii apropiati. Mierea si lamaia insa, chiar si cu bucati de coaja taiate marunt, dupa ce ati spalat-o bine, va da un plus de savoare ceaiului dvs.


Aceleasi plante minunate, ghimbirul si scortisoara in parti egale se pun intr-un vas mic, o lingurita rasa si se amesteca cu apa fierbinte, pana cand se face o pasta usor fluida (se pune putina apa). Aceasta pasta se aplica pe zonele unde aveti dureri specifice de raceala. in prealabil se unge zona cu un ulei pentru hidratare si protectie pentru ca amesecul va incalzi foarte tare zona si poate arde usor pielea. Daca aveti sensibilitate in zona fruntii si a sinusurilor frontale o aplicati acolo. daca va doare in gat sau pe pe partea anterioara / posterioara a toracelui.

2. MAI LIPSESTE LUMINA

In aceasta perioada lipseste si acest ingredient imaterial, dar care ne influenteaza consistent psihicul. Cenusiul, ternul, lipsa culorilor vii induc psihic un sentiment uneori de retragere accentuata sau poate cataliza starile de depresie. Pentru a fi protejati de aceste tendinte folositi haine care sa aiba culori vii. Ati remarcat probabil ca tonalitatea culorilor va influenteaza psihicul mult. Iar femeile cand se imbraca dimineata isi evalueaza starea si iau decizia: astazi ma simt de culoarea …X sau Y. Multi barbatii pot sa se imbrace o luna in aceleasi haine sau culori fara sa fie deranjati de monotonie. Aparent sunt mai putin sensibili dar ii impresioneaza si pe ei o raza de soare care strapunge norii compacti de iarna. Haideti sa folosim culori vii si/sau calde in tinute, mai ales daca suferiti de melancolie si depresie.
Un alt factor care va poate ajuta extraordinar de mult in zilele cu lumina putina sau cer acoperit este purtarea unor ochelari de soare cu lentile galbene. Galbenul este prin originea sa cea mai luminoasa culoare din spectrul vizibil. Neintamplator soarele il percepem in aceasta culoare. A percepe viata prin lentile roz…pardon galbene, ne face sa fim mai putin critici, ranchiunosi, pusi pe harta, certareti, nemultumiti, maniosi. Ea insenineaza instantaneu campul perceptiv si un zambet interior suav va inflori mult mai usor pe buze. Si potrivit rezonantei, veti atrage situatii si oameni pe aceeasi lungime de unda.

3. VITAMINELE
In zilele noastre aceasta abundenta alimentara, acest element este mai putin resimtit. Inainte eram conditionati de ciclul anotimpurilor care ne ofereau roadele pamantului dupa un calendar ritmic si stabil. Acuma avem posibilitatea sa mancam toate fructele si legumele tot timpul. Este adevarat ca, numai sunt cu aceleasi calitati ale savorii si incarcarii cu vitamine, dar totusi avem acces la ele si sunt accesibile la pret. Cu un storcator sau blender putem sa ne facem o mare varietate de sucuri.

Societatea noastra este mult mai constienta in zilele noastre de necesitatea vitaminelor care se gasesc doar in fructe si legume crude, neatinse de foc. La peste 40 de grade aminoacizii esentiali sunt distrusi. Stim cu totii la om, dupa 40 de grade celsius are dificultati in a-si mentine echilibrul fiziologic si la 42 poate sa moara. Viul poate sa reziste la o plaja termica foarte bine delimitata. Dar asta este valabil si la vitaminele care ne sustin si fac posibila existenta vietii. Asa cum omul moare la mai mult de 42 de grade si vitaminele sunt in exact aceeasi situatie. Si fara acesti elemente esentiale, reparatia tesuturilor este deficitara, organele incep sa se uzeze accelerat si imbatranirea se intensifica.
Oricum la fiecare masa este recomandat sa mancati ceva crud. De asemenea semintele crude si fructele uscate natural sunt binevenite.”Salutati-le” in fiecare zi daca puteti. Viata va zambeste prin acesti companioni extraordinari.

4. Si… mai multa VOIE BUNA!
Impartiti voie buna, bancuri frumoase si filme amuzante, reusite, pozitive cu mesaj frumos. Mintea si inima este necesar sa fie hranita cu vitaminele gandurilor si emotiilor frumoase, stenice, exuberante, pozitive. Caci semanand, zi dupa zi, ganduri si sentimente stenice, vom recolta mereu in viata noastra recoltele abundentei data de… fericire!

Sursa: http://www.psihonaturopatie.ro/sfaturi-naturopate-in-prag-de-iarna/

Articole despre iarna, acs alexandru