Cronobiologia si rezonanta cu energiile subtile din | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Cronobiologia si rezonanta cu energiile subtile din macrocosmos

Sanatate

Zilnic, in functie de ora, in fiinta umana se produc fenomene subtile de rezonanta si astfel sunt favorizate anumite functii ale corpului. Cunoscand aceasta, de ce sa nu luam in consideratie principiile cronologiei, pentru a trai cat mai bine?

Cronobiologia

Creierul este o adevarata uzina misterioasa care, la fel ca toate uzinele, are un anumit orar, in functie de care corpul secreta anumite substante chimice. Acestea amplifica umorul, vigilenta, dorinta sexuala sau somnul. Atunci de ce sa nu ne programam ziua in functie de acest orar tainic, pentru a fi aproape in permanenta intr-o forma maxima?

Intre orele 7-8 este foarte bine sa va treziti pentru ca astfel veti beneficia cu siguranta de un tonus excelent si de un umor sanatos. Incepand cu ora 6, corpul nostru secreta un anumit hormon care este responsabil de momentul trezirii din somn, si anume cortizonul, a carui secretie maxima este intre orele 7-8, aceasta perioada fiind ideala pentru a va trezi din somn cu usurinta, plini de voiciune. A va culca din nou este o eroare pentru ca, spre ora 9. organismul nostru secreta endorfine (complexe analgezice naturale) care produc un somn greu, din care va va fi dificil sa va treziti fara o migrena sau o stare proasta.

Intre orele 9-10 este momentul cel mai propice pentru fuziunile amoroase, pentru ca atunci nivelul serotoninei (mesagerul cerebral al placerii) este la apogeu. Placerea resimtita la aceasta ora va fi mult amplificata. O alta posibiltatea ar fi programarea la dentist dat fiind faptul ca endorfinele ne fac mai putin receptivi la durere.

Intre 10-12, vigilenta noastra atinge maximul si memoria de scurta durata - numita "memoria de munca" - este foarte activa. Este momentul ideal pentru a reflecta profund si eficient sau pentru a dezbate idei.

Intre 13-14 este momentul favorabil relaxarii profunde. Schimbarea brusca de tonus ce apare in general dupa masa de pranz nu se datoreaza doar digestiei ci si scaderii concentratiei de adrenalina, hormon care accelereaza ritmul cardiac. Se considera ca necesitatea acestui moment de pauza de la mijlocul zilei a fost inscrisa in patrimoniul nostru genetic din timpurile cele mai indeparate. Stramosii nostri intrerupeau activitatea din cauza caldurii de la amiaza si se retrageau in pesteri, la racoare. O siesta de 20 de minute este suficienta pentru refacerea fortelor.

Intre 15-16 nu exista secretie hormonala caracteristica. Totusi, cronobiologii sunt categorici: acum capacitatile noastre intelectuale functionaeza la cel mai scazut nivel, in contrast cu o conditie fizica optima.

Incepand cu ora 18, organismul nostru devine foarte vulnerabil la poluare. Rezulta de aici necesitatea limitarii numarului de tigari sau de cafele consumate. Important este si faptul ca, spre ora 18, activitatea intelectuala si vigilenta mentala cunosc un nou apogeu.

De obicei, intre orele 20-21 se serveste masa de seara dar, atentie! In aceasta perioada enzimele hepatice sunt mai putin active, ceea ce impune un plus de moderatie - de exemplu, mai ales atunci, consumul de alcool poate conduce mai usor la betie.

Melatonina, "hormonul somnului", invadeaza in mod progresiv organismul incepand cu ora 18. Totusi, nevoia de odihna este resimtita abia pe la ora 20, si apoi din 2 in 2 ore: ora 22, 24, 2 etc.; este bine de stiut: nu exista somnifer mai bun ca amorul cu continenta. Placerea sexuala prelungita antreneaza la nivelul creierului secretia masiva de endorfine care, printre altele, favorizeaza somnul.

Este cel mai bine sa ne odihnim intre orele 22-01, pentru ca mai ales atunci hormonul de crestere, care este indispensabil reinnoirii celulelor, este secretat in cantitate foarte mare. Acest hormon ne permite, de asemenea, sa fixam cat mai bine experientele zilei anterioare, sa ne refacem fortele si sa ne trezim odihniti si bine-dispusi.

text preluat din rev. Yoga Magazin nr. 19

Articole despre


Articole din Sanatate