Ce se intampla in urma renuntarii la consumul de carne | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Ce se intampla in urma renuntarii la consumul de carne

Alimentatie si nutritie

Oamenii recurg la alimentația vegetariană pentru o multime de motive. Acestea includ dorința de a pierdere în greutate, dorința de a avea mai multă energie, reducerea riscului de boli de inimă, scăderea numărului de pastile pe care le iau ... există zeci de motive mari! Pentru și mai multă inspirație citește și aceste alte beneficii pe care le puteți avea, atunci când adoptați un stil de alimentație vegetarian.

1. Dieta vegetariană reduce inflamația din corp
Dacă consumați carne, brânză și alimente foarte procesate sunt șanse ca nivelul de inflație din corpul dumneavoastră să fie ridicat. În timp ce inflamația pe termen scurt (cum ar fi, după o accidentare) este normală și necesară, inflamația care durează de luni de zile sau ani, nu este. Inflamația cronică a fost legată de dezvoltarea aterosclerozei, a infarctului miocardic, accidentelor vasculare cerebrale, diabetului, sau alte boli autoimune.
În schimb, dietele pe bază de plante sunt în mod natural anti-inflamatoare deoarece acestea sunt bogate în fibre, antioxidanți și alți fitonutrienți și prezintă risc mai scăzut în declanșarea inflamațiilor, comparative cu grăsimile saturate și endotoxinele (toxinele eliberate din bacteriile frecvent întâlnite în alimentele de origine animală). Studiile au arătat că persoanele care adoptă diete pe bază de plante pot reduce dramatic nivelul de preteină C reactivă (CRP), un indicator al inflamației în organism.



2. Dieta vegetariană reduce nivelul colesterolului din sânge
Colesterolului crescut din sânge este un factor de risc pentru bolile de inimă și accidentele vasculare cerebrale, două dintre cele mai mortale boli din Statele Unite. Grăsimile saturate se găsesc în primul rând în carne, păsări de curte, brânză și alte produse animale și prezintă un factor major al nivelului de colesterol din sânge.
Studiile arată în mod constant că atunci când oamenii se hrănesc pe bază de vegetale, nivelul de colesterol din sânge scade cu până la 35%. În multe cazuri, scăderea este egală cu cea observată în momentul în care urmează o terapie cu medicamente, cu multe efecte secundare pozitive! Oamenii care au nevoie de medicamente pentru scăderea colesterolul pot reduce și mai mult nivelul de cholesterol (și prin urmare riscul cardiovascular) prin adoptarea unei diete pe bază de plante.
Dieta pe bază de vegetale reduce colesterolul din sânge, deoarece acestea au un conținut foarte scăzut de grăsimi saturate și conțin colesterol zero. Mai mult decât atât, dietele pe bază de legume sunt bogate în fibre, ceea ce reduce și mai mult nivelul colesterolului din sânge. Consumul de soia, de asemenea, ajută la scăderea colesterolului.

3. Dieta vegetariană ajută la funcționarea microbiomelor
Trilioanele de microorganisme care trăiesc în corpurile noastre sunt denumite colectiv microbiome. Tot mai mult, aceste microorganisme sunt recunoscute ca esențiale pentru sănătatea noastră generală: nu numai că ne ajută să digerăm hrana, dar ele produc substanțe nutritive critice, pregătesc sistemul imunitar, păstrează țesutul nostru intestinal sănătos și ne ajută să ne protejăm împotriva cancerului. Studiile au arătat, de asemenea, că acestea joacă un rol important în obezitate, diabet, ateroscleroză, boli autoimune, boli inflamatorii intestinale și bolile de ficat.
Alimentele vegetale ajută la modelarea unui microbiom intestinal sănătos. Fibrele din alimentele vegetale promovează dezvoltarea bacteriilor "prietenoase" din intestinele noastre. Pe de altă parte, dietele sărace în fibre (cum ar fi cele care sunt bogate in produse lactate, ouă, și carne) pot favoriza cresterea bacteriilor care declanșează bolile. Studiile au arătat că atunci când omnivorii mănâncă colină sau carnitina (aflate în carne, păsări de curte, fructe de mare, ouă și produse lactate ) bacteriile intestinale produc o substanță care este transformată de ficatul nostru într-un produs toxic numit TMAO. TMAO duce la agravarea plăcii de colesterol în vasele noastre de sânge și escaladează riscul de atac de cord și accident vascular cerebral.
Interesant este faptul că oamenii care au o dietă pe bază de vegetale fac puțin sau deloc TMAO, după o masă cu conținut de carne, pentru că au în intestin microbiome cu totul diferite. Este nevoie doar de câteva zile pentru ca intestinele noastre să-și schimbe modelele bacteriene - beneficiile unei diete pe bază de vegetale încep rapid!

4. Dieta vegetariană schimbă modul în care funcționează genele noastre
Oamenii de știință au făcut descoperirea remarcabilă a faptului că, factorii de mediu și stilul de viată pot transforma genele noastre. De exemplu, antioxidanții și alte elemente nutritive pe care le consumăm din alimentele vegetale întregi pot schimba expresia genelor, pentru a optimiza modul în care celulele noastre repară ADN-ul deteriorat. Cercetările au arătat, de asemenea, că modificarea stilului de viață, inclusiv o dietă bazată pe plante, poate reduce expresia genelor canceroase la barbații cu risc scăzut de cancer la prostată. O dietă bazată pe plante împreună cu alte modificări ale stilului de viață, pot prelungi telometrii dumneavoastră - o regiune de ADN situată la capătul fiecărui cromozom liniar care ajută la menținerea ADN-ul nostru stabil. Acest lucru ar putea însemna că celulele și țesuturile noastre îmbătrânesc mai lent, deoarece telomerii scurtați sunt asociați cu îmbătrânirea și moartea prematură.

5. Dieta vegetariană reduce riscul de a face diabet de tip 2.
Se estimează că 38% dintre americani au prediabet - un precursor al diabetului de tip 2. S-a demonstrat că alimentația pe bază de proteine animale, în special carnea roșie și alimente procesate din carne, crește riscul de diabet zaharat de tip 2. Omnivorii au rata de diabet zaharat crescută cu 50%, comparativ față de cei cu alimentație vegetariană. Într-un studiu realizat în cadrul populației adventiste s-a arătat faptul că, consumul de carne o dată pe săptămână sau mai mult pe o perioada de 17 ani a crescut riscul de diabet cu 74%! În mod similar în studiul Health Professionals Follow-up și Studiul de Sănătate al Asistentelor Medicale au arătat faptul că, creșterea aportului de carne roșie cu mai mult de doar o jumătate de porție pe zi a fost asociat cu un risc crescut de 48% în diabet zaharat, peste 4 ani.
De ce ar cauza carnea diabet zaharat de gradul 2? Din mai multe motive: grăsimile animale, fierul conținut în carne și conservanții de nitrați din carne, s-a demonstrat că deteriorează celulele pancreatice, agravează inflamația, provoacă creșterea în greutate și afectează modul în care funcționează producerea de insulină.

Veți reduce dramatic riscul de a obține diabet zaharat de tip 2, lăsând produsele de origine animală pe farfurie și optând pentru o dietă pe bază de plante și cereale integrale. Acest lucru este valabil mai ales dacă manânci cereale integrale, care sunt extrem de protective împotriva diabetului de tip 2. Ai citit exact: carbohidrații vă protejează de fapt de diabet! De asemenea, o dietă bazată pe plante poate îmbunătații sau chiar trata diabetul dumneavoastră dacă ați fost deja diagnosticat.

6. Dieta vegetariană vă asigură cantitatea și calitatea de proteine corectă
În medie omnivorii din SUA consumă de 1,5 ori cantitatea optimă de proteine, cea mai mare parte din surse animale.
Contrar percepției populare, aceasta proteină în exces nu ne face mai puternici și mai supli. Excesul de proteine este stocat sub formă de grăsime sau transformat în deșeuri, iar proteina animală este o cauză majoră de creștere în greutate, boli de inima, diabet, inflamație și cancer.
Pe de altă parte, proteina care se gasește în alimentele vegetale întregi ne protejează de multe boli cronice. Nu este nevoie să iei suplimente de proteine la o dietă pe bază de plante; dacă vă luați necesarul de calorii zilnice din vegetale, veți primi și o mulțime de proteine. Cei mai longevivi oameni de pe pamânt, cei care trăiesc în "zonele albastre", obțin aproximativ 10% din caloriile lor din proteine, comparativ cu media din SUA de 15-20%.

7. Dieta vegetarian are un impact enorm asupra sănătății planetei noastre și a locuitorilor săi.
Creșterea animalelor este extrem de distructivă pentru planetă. Este cel mai mare contribuitor unic la emisiile de gaze cu efect de seră și este cauza principală de utilizare a terenurilor și a apei, defrișărilor, distrugerii faunei sălbatice și dispariției speciilor. Sunt necesare aproximativ 2.000 de litri de apă pentru a produce doar o jumătate de kilogram de carne de vită în S.U.A. Oceanele noastre sunt “stoarse” de pește. După unele estimări, oceanele ar putea rămâne fără pește în 2048. Sistemul alimentar actual bazat pe carne și producția de lactatecontribuie, de asemenea, la foametea din anumite zone, din cauza faptului că majoritatea culturilor cultivate la nivel mondial merg spre hrănirea animalelor, nu a oamenilor.
La fel de important este faptul că animalele crescute pentru hrană sunt ființe sensibile care suferă, dacă au crescut în fermele industriale sau în ferme etichetate "umane". O dietă bazată pe plante ne ajută să ducem o viață mai plină de compasiune. La urma urmei, a fi sănătos nu este doar despre alimentele pe care mâncăm; este, de asemenea, despre conștiința noastră - conștientizarea modului în care alegerile noastre afectează planeta și pe toți cei cu care o împărțim.

Articole despre carene, renuntare la carne, dieta vegetariana