Ce sa mananci la micul dejun, pranz si cina | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Ce sa mananci la micul dejun, pranz si cina?

Sanatate

Micul dejun
Ca de obicei, ori numai fructe, ori müsli:
-se macină 60g de cereale, care se amestecă cu 100 ml apă şi se lasă cel puţin o jumătate de oră, se adaugă o jumătate de lingură de suc de lămâie şi apoi un măr mic ras fin. Se taie cubuleţe o mandarină (circa 100g) şi se adaugă şi 15g de nuci înmuiate şi  mărunţite.
Se schimbă apa la cerealele si boabele puse la încolţit. Se macină 30g de cereale şi amestecă cu 50 ml apă.

alimentatie29

Prânz

Un amestec de trei salate:
1. Salată de castraveti - 200g de castraveti se taie fin  pe răzătoare şi se amestecă cu un sos de salată din o linguriţă de ulei si o linguriţă de oţet de mere, se adauga usturoi pisat fin si marar.
2. Salată de rosii cu hrean -   se rad fin 10g (sau mai putin daca e prea iute pentru gustul vostru)  de hrean şi se amestecă cu o jumatate de mar ras fin, 1 linguriţă de ulei  şi o lingură de suc de lămâi. Se taie 100g de rosii felii  si se toarna peste ele sosul de hrean, pe deasupra se adaugă si verdeţuri.
3. Salată verde -  se amestecă  100g de salată verde cu 20 g de castravete si 20 g de ridichi. Se adauga si  multe verdeţuri, ceapă  şi usturoi verde şi cu 2 linguriţe de ulei şi una de oţet.
Pe lângă aceste salate, se mănâncă şi terciul din cele 30g de cereale înmuiate şi amestecate cu leurda tăiata fin.

Cina
Salată de spanac cu ridichi - se taie feliute 20g de ridichi şi se amesteca cu 100g spanac, se dauga verdeţuri şi se amestecă cu o lingură de suc de lămâie,  o linguriţă de oţet şi o linguriţă de ulei.
Salata de morcovi - se rad fin 100g morcovi si se amesteca cu 15g nuci maruntite. Se face un sos de salata din  doua linguri de zeama de lamaie si doua  lingurite de ulei. Se decoreaza cu partrunjel taiat fin.  Se consumă împreună cu 20g cereale şi 20g de linte încoltite pe post de crutoane (sau 40 g cereale - cum preferati).

Se pun iar la înmuiat 110g de cereale, 20 g de linte şi 30 g de nuci. Se schimbă apa la cerealele puse la încolţit.

Alt meniu

Micul dejun
Ori numai fructe, ori müsli:
-se macină 60g de cereale, care se amestecă cu 100 ml apă şi se lasă cel puţin o jumătate de oră, se adaugă o jumătate de lingură de suc de lămâie şi apoi un măr mic ras fin. Se taie cubuleţe o pară (circa 100g) şi se adaugă şi 15g de nuci înmuiate şi  mărunţite.
Se schimbă apa la cerealele si boabele puse la încolţit.
Prânz
Iar un amestec de trei salate:
1. Salată de varză  murata - 100g de varză murata se taie fin şi se amestecă cu o ceapă mică (50g) si 15 g nuci maruntite. Se adauga verdeturi multe (mai ales frunze de papadie) si 2 linguriţe de ulei. Se pune  pe frunze de salata verde si se decoreaza cu rosii.
2. Salată de ridiche -   se rad fin 100g ridichi (roşii sau albe) şi se amestecă cu 1 linguriţă de ulei  şi o lingură de oţet. Se adaugă verdeţuri, de ex. cozi de ceapă verde, frunze de leurdă, frunze de grâuşor.
3. Salată verde -  se amestecă  100g de de salată verde, cu multe verdeţuri, ceapă  şi usturoi verde şi cu 2 linguriţe de ulei şi doua de oţet.
Pe deasupra se presara si cele 30g de cereale înmuiate si maruntite (sau facute fulgi).

Cina
Salată de crudităţi - se rade fin o gulie (100g), se dauga verdeţuri  multe (frunze de ceapă şi de usturoi verde, leurdă, grâuşor, urzici tăiate mărunt, păpădie, etc.) şi frunze de salata verde. Se amestecă cu o lingură de suc de lămâie,  o linguriţă de oţet şi o linguriţă de ulei.  Se consumă împreună 20g cereale şi 20g de linte încoltite pe post de crutoane.

Sursa: hrana-vie.blogspot.com

Articole despre


Articole din Sanatate