Beneficiile renuntarii la fumat | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Beneficiile renuntarii la fumat

Sanatate


In ciuda vastei informari privitoare la efectele nocive ale fumatului, a educatiei sanitare si a multiplelor avertismente prevazute de lege, comercializarea tigarilor a luat un mare avant in ultimii ani. Motivele sunt multiple. Unul dintre acestea este ca multi fumatori considera ca dupa cativa ani de fumat este inutil sa mai renunte, deoarece ei cred ca deja raul s-a produs. Nu este adevarat. S-a demonstrat ca renuntarea la fumat reduce mortalitatea cauzata de cancerul pulmonar si de atacul de cord, si de asemenea ca o asemenea hotarare buna poate imbunatati considerabil longevitatea.

Datele statistice de morbiditate arata ca fumatorii care s-au lasat de fumat la un anumit moment dat revin la un grad de risc mult mai mic de a muri de atac de cord, apropiat de cel al nefumatorilor. De asemenea, s-a constatat ca stoparea fumatului accelereaza vindecarea ulcerelor gastrice si ca renuntarea la fumat stopeaza complet procesul de constrictie a vaselor de sange.

In general, motivatia primara pentru a renunta la fumat o reprezinta riscul de boala. Multi oameni renunta la fumat dupa un atac de cord. Dar prevenirea trebuie sa inceapa mult mai devreme. In prezent, mai putin de 20% din fumatori devin nefumatori. In conformitate cu spusele pline de umor ale lui Mark Twain este foarte usor sa renunti la fumat: "stiu", spunea el, "pentru ca am renuntat de mii de ori la fumat!"

Pentru fumatorii moderati (sa spunem cei care folosesc mai putin de 20 de tigari pe zi) si care sunt cu adevarat motivati sa renunte la fumat, dar considera ca nu o pot face dintr-o data, iata cateva sfaturi:

  1. La inceput, alegeti tigari care sunt mai putin tari, cu un continut scazut de gudron si nicotina
  2. Cand fumati, folositi doar jumatate de tigara, cealalta jumatate aruncati-o
  3. Reduceti numarul de pufaieli din aceeasi tigara
  4. Reduceti inhalarea profunda
  5. Urmariti sa fumati mai putin de 3 tigari pe zi
  6. Faceti cat mai multe exercitii fizice, pe cat posibil in aer liber
  7. Faceti-va alte obiceiuri binefacatore si dezvoltati-va interesul pentru alte subiecte sanatoase, care sa va atraga
  8. Gasiti un inlocuitor al tigarilor, de exemplu un pix sau un creion
  9. Recurgeti la mestecarea unor plante care reduc interesul pentru fumat, cum este radacina de obligeana
10. Folositi plante medicinale si preparate naturale care va pot ajuta sa renuntati mai usor la obiceiului nesanatos de a fuma (de exemplu, mestecarea frunzelor de salvie, busuioc sau menta)

Lista de recomandari este una orientativa. Pornind de la aceste sfaturi, fiecare fumator care intentioneaza sa se lase de fumat poate gasi si alte modalitati de invingere a acestui obicei nociv. Oamenii care fumeaza mai mult de 20 de tigari pe zi sunt mult mai greu de motivat sa se lase de fumat. Sunt necesare atunci o incurajare, o ghidare si o sustinere mult mai puternice.

O practica eficienta este aceea a sedintelor terapeutice de grup impotriva fumatului. Daca sunt corect conduse, ele se pot dovedi de mare folos.

In 1970 Organizatia Mondiala a Sanatatii a condamnat fumatul pe baza consecintelor sale dezastruoase asupra sanatatii. Tocmai de aceea, este necesar ca in primul rand sistemul medical sa fie in fruntea eforturilor de convingere a pacientilor sa adopte un mod de viata mai sanatos, sa descurajeze fumatul, mai ales in randul tinerilor, si sa convinga fumatorii sa renunte la fumat.

sursa: ayurvedaromania.ro

Articole despre fumat


Articole din Sanatate