Bellydance - Cateva beneficii pe care nu le stiai | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

Bellydance - Cateva beneficii pe care nu le stiai

Exercitii fizice

Siinta moderna abia a inceput sa examineze beneficiile fizice, mentale, emotionale, sociale si spirituale pe care dansul, printre care si bellydance-ul, le-a adus in societatea umana de-a lungul istoriei. Pe scurt, dansul te ajuta sa devii o persoana mai buna din punct de vedere fizic, mental si spiritual.
belly-dance2

Probabil ca stii faptul ca dansul, la fel ca multe alte activitati aerobice, este excelent pentru arderea caloriilor si tonifierea musculaturii.

Totusi, spre deosebire de un antrenament standard la sala, dansatorii lucreaza de asemenea asupra echilibrului, coordonarii si flexibilitatii. Acestea sunt esentiale pentru a obtine o mai buna priza de constiinta asupra corpului, pentru imbunatatirea posturii si pentru prevenirea accidentarilor

Dansatoarele au o piele mai luminoasa si mai curata. Unul dintre beneficiile unei circulatii mai bune este cresterea oxigenarii la nivelul celulelor. Maximizeaza-ti potentialul pielii band multa apa, in special inainte, in timpul si dupa orele de bellydance. Exfoliaza cu regularitate celulele moarte de la suprafata pielii cu ajutorul unei lufe sau al unui exfoliant bland.

Dansatoarele dorm mai bine. Sanatatea si starea de bine a intregului corp sunt asociate cu o crestere a abilitatii de a urma ciclurile naturale ale organismului. Pentru un somn odihnitor, fa cel putin o jumatate de ora de dans sau alta activitate fizica in fiecare zi. Totusi, nu dansa imediat inainte de a merge la culcare.

Dansul este un bun stimulator mental. Fiind nevoita sa iti sincronizezi miscarile diferitelor grupe musculare, iti vei imbunatati in acelasi timp abilitatile motorii. Dansatoarele trebuie sa fie constiente de felul in care creeaza forme si linii cu corpul lor.

Dansatoarele pot avea o memorie mai buna. Starea de buna functionare si ‘alerta’ mentala este stimulata atunci cand cantitati mari de oxigen sunt transportate catre celulele creierului. Asigura-te ca te supui la provocari atat fizic, cat si mental in timp ce practici bellydance, schimbandu-ti rutina cat poti de des. Daca in mod obisnuit improvizezi, urmareste sa creezi o coregrafie (si invers). Lasa la o parte miscarile pe care le stii cel mai bine si creeaza noi miscari.

Dansul este folosit in principal pentru abilitatea lui de a promova o imagine corporala sanatoasa, interactiuni sociale pozitive si multa incredere. Bellydance este, totodata, un mod remarcabil de eliberare si management al stresului.

Beneficiile Unice ale Bellydance-ului
Exista beneficii unice asociate cu diferite forme de dans. Bellydance scoate in evidenta forma fina a taliei si a fesierilor. Acestea sunt stimulate in mai multe moduri. Miscari precum shimmy folosesc un mecanism de contractie si de relaxare rapida, in timp ce miscarile circulare si opturile tind sa intareasca musculatura.

De aceea…

Dansatoarele de bellydance au o digestie mai buna. Ele isi misca muschii abdominali si pelvieni care maseaza profund organele interne. Rezultatul este o sanatate mai buna a intestinelor si a colonului.

Retine, totusi, ca este nevoie sa astepti cel putin o ora sau doua dupa ce ai mancat, inainte de a dansa. Daca ai mancare in stomac in timp ce dansezi, ti se poate face rau.

Dansatoarele de bellydance au dureri menstruale reduse. Intarirea musculaturii pelviene si imbunatatirea circulatiei sangvine ajuta la prevenirea crampelor in timp.

Dansatoarele de bellydance se confrunta foarte rar cu dureri de spate. Durerile de spate sunt prezente in perioada actuala la peste 80% dintre adulti si numarul lor continua sa creasca pe masura ce viata devine din ce in ce mai sedentara.
De aceea, este foarte important sa ai o postura corecta atunci cand dansezi, pentru ca altfel dansul iti poate agrava problemele de spate deja existente.

Dansatoarele de bellydance nasc mai usor. Bellydance a fost folosit in in culturile arabe timp de sute de ani pentru a pregati femeia pentru nastere. Studiile confirma acum faptul ca bellydance-ul, prin efectul de intarire si de alungire a musculaturii planseului pelvian, este de fapt un excelent exercitiu pre si post natal. Cresterea fluxului sangvin in aceste zone aduce mai mult oxigen catre fatul aflat in dezvoltare.
Femeile insarcinate sau care planifica sa ramana insarcinate ar trebui sa consulte medicul mai intai pentru a se asigura ca bellydance-ul este un exercitiu prenatal potrivit pentru corpul lor.
Sursa: http://cursuri-dans-oriental.ro/bellydance-cateva-beneficii-pe-care-nu-le-stiai

Articole despre belly dance, aerobic, arderea grasimilor, intretinere corporala


Articole din Exercitii fizice