Sunt sanatos si ma bucur de viata!

De ce sa consumam vlastari (sprouts)

De ce sa consumam vlastari (sprouts)

(extras din Sprouts the Miracle Food by Steve meyerowitz [1]/ The Sprouting Book by Ann Wigmore/ Institutul de Sănătate Hippocrate-Florida)
"Importantă nu este mâncarea din viata ta, ci viata din mâncarea ta"

lucerna4

Semintele sunt o sursă minunată de vitamine, minerale, enzime si acizi grasi esentiali si cu cel mai înalt grad continut de proteine din tot regatul vegetalelor.
Când sământa încolteste începe să dezvolte nutrienti pentru a asigura nutritia pentru planta matură.
Prin germinare se produc următoarele schimbări în sământă :
1. Nutrientii sunt simplificati : proteine în amino acizi, grăsimi în acizi grasi esentiali, amidon în zaharuri etc. Toate aceste procese cresc valoarea nutritională si îmbunătătesc totodată digestia si asimilarea . De aceea mai sunt considerate mâncăruri predigerate.
2. Proteinele, vitaminele, enzimele, mineralele se multiplică de la 300 la 1200 % .
3. În plantele verzi se dezvoltă clorofila .
4. Acizii si toxinele care ar interactiona într-un mod normal cu digestia sunt redusi sau chiar eliminati .
5. Cantitatea obtinută se multiplică considerabil.(ex s din 5 linguri de lucernă poti face aprox. 1 kg de plăntute).
PROTEINE : aceste vegetale în miniatură au un grad ridicat de proteine când sunt comparate cu vegetalele verzi (spanac, salată), dar au mai putine proteine decât năut, soia, linte încoltite.
MINERALE : după vegetalele marine, vlăstarii si germenii sunt cea mai bună sursă de minerale. Surse excelente de calciu, magneziu, fosfor (mai mult si decât pestele), tritium, seleniu, crom s.a

IARBA DE GRÂU
- ajută la cresterea numărului de celule rosii dIn sânge, scade tensiunea arterială .
- stimulează tiroida, corectează obezitatea, indigestia etc.
- Readuce alcalinitatea sângelui
- Cum să-l consumi : Ann Wigmore sugerează consumarea unor cantităti mici pe parcursul zilei, întodeauna pe stomacul gol. În general este suficient între 60-120 ml /zi .
În regimul său de vindecare A.Wigmore  sugera consumul a 60 ml de ¾ ori pe zi , cu o zi pauză.
- Detoxifiant puternic al ficatului si protector al sângelui
- Luptă cu tumorile si neutralizează toxinele
- Ajută în cazul vindecării tăieturilor .
- Bună sursă de vitamine B, E, C,, A
- Sucul de iarbă de grâu uscat are la fel de mult calciu ca si laptele
- 17 amino acizi
- Clorofila este cel mai important element din sucul de grâu verde
- Readuce fertilitatea
- Ajută la refacerea culorii părului
- Neutralizează toxinele
- Etc.

LUCERNĂ
- Una dintre cele mai populare, nutritionale si delicioase seminte încoltite. Contine mari cantităti de vitamina A, complexul B, vitamina C, viitamina E, vitamina K, calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor , continut mare de proteine, amino acizi esentiali si 8 enzime digestive, iar când este crescută ca vlăstari o sursă minunată de clorofilă.
- Scade colesterolul din sânge, creste HDL si scade LDL .
- Remediu pentru artrită, diabet, reumatism, ulcer
- Agent estrogenic, poate reduce ccancerul de sân.

BROCCOLI
- Vlăstarii de broccoli pentru sănptate, vitalitate si protectie anti-cancer.
- Familia sa include varza chinezească, broccoli, kale, ridiche, mustar, conopidă, varză de brussel s.a .
- Consumul de germeni din cadrul acestei familii botanice este sursa cea mai bună de enzime anti-cancer. Ele sunt luate în seamă serios de Institutul National de Cancer. Johns Hopkins a remarcat că germenii de broccoli au de 50 de ori mai mult efect anti-cancer decât planta matură.
- Mii de oameni si-au refăcut imunitate prin această plantă simplă, însă foarte puternică.

HRIȘCĂ
- Alergiile la grâu nu se regăsesc si la hriscă .
- Ajută circulatiei (contine „rutic acid” care are un efect puternic asupra arterelor si întregului sistem circulator), reprezintă suport imunitar, ajută detoxifierii (bioflavonoidele împreună cu vit.C ajută detoxifierii si sist.imunitar).
- Continut mare de nutrienti si vitamine : fier, calciu, fosfor, vitamina B-complex, vitamina E, cantităti  mari de rutin si bioflavonoide .
- Dau un gust delicios salatelor
- Scapă corpul de colesterol (sursă de lecitină)
- Sursă de lecitină

MAZĂRE VERDE
- Preventia cancerului si o sursă importantă de fibre
- Deoarece boabele de mazăre fac parte din categoria leguminoaselor au un continut ridicat de inhibitori de protează care previn virusii si toxinele care încurajează cancerul.
- Controlează zaharul din sânge la diabetici.

LINTE, FASOLE MUNG, ADZUKI, NĂUT, MAZĂRE ROȘIE CHINEZEASCĂ
- Cantităti mari de fibre (ajută la scăderea colesterolului si în bolile de inimă)  - încoltite cresc cu 300% cantitatea de fibre.
- Scad tensiunea arterială
- Reglator al zaharurilor din sânge
- Reglator al insulinei

TRIFOI
- Cunoscut în rândul medicinei ca valoare nutritivă, tonică si purificator al sângelui.
- Relaxarea nervilor
- Calciu si magneziu
- Expectorant
- Remediu pentru eczeme, psoriazis si tesuturile canceroase
- Ajută fertilitătii si echilibrează hormonal
- Echilibrează balansul acid/alcalin din mediul uterului în favoarea conceptiei.
- Creste energia, purifică sângele si îmbunătăteste nervii slăbiti.

RIDICHE
- Continut ridicat vitamina A, B1, B6, C, acid folic si pantotenic, niacină, potasiu, fier,, fosfor.
- La soare se fac verzi – clorofilă
- Efect expectorant
- Multe proprietăti ca vegetalele din familia cruciferelor
- Curătă mucoasele din tractul respirator , bună în cazul răcelilor, bronsitelor, sinuzite, îmbunătătirea astmului
- Curătire intestinală, eliminarea viermisorilor
- Stimulează apetitul
- Excelent nutritional în perioada rece.
- Diuretică , blândă cu vezica biliară si cu rinichii

FLOAREA SOARELUI
- continut ridicat de minerale si nutrienti
- fosfor, calcium, excelent pentru oase, dinti, continut de grăsimi si carbohidrati – tonică pentru tesuturile musculare si pentru sistemul nervos, potasiu,  magneziu,
- Fier, cupru, iod, niacină (vitamina pielii),
- 30% proteine.
- Contine 92 unităti USP de Vitamina D, rar întâlnită în vegetale.
- Tot spectrul de amino acizi
- Considerate – hrană completă (Institul de Sănătate Hippocrate)
- Tratament pentru malarie, inflamarea gâtului, răceli, probleme pulmonare, bronsite
- Dureri reumatice, febră, muscături de sarpe, tonic capilar


Lucernă – constructor al sângelui
Broccoli – anti-cancer
Hriscă si salată – anti – ciumă
Fasolea mung – cresterea părului si unghiilor
Ceapă – eliminarea mucusului, încetinirea cancerului
Mazăre – rinichi si sănătatea prostatei
Floarea soarelui – bogată în minerale/nutrienti
Mix picant: trifoi, lucernă, ridiche – îmbunătătirea sistemului circulator

sursa: laura-popescu.blogspot.com


Navigare rapida: Alimentatie si nutritie Alimentatie si nutritie De ce sa consumam vlastari (sprouts)