ACID versus ALCALIN: Cum sa ai o dieta echilibrata | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

ACID versus ALCALIN: Cum sa ai o dieta echilibrata

Alimentatie si nutritie

Dupa cum probabil stii, toate alimentele pe care le mancam sunt ulterior digerate, absorbite si metabolizate, iar in cele din urma devin bazice (alcaline) sau acide, atunci cand sunt eliberate in sange. Granele, pestele, carnea, fructele de mare, branza, laptele si sarea produc acid. Consumul in exces al acestor alimente a facut ca trupurile noastre sa devina hiperacide, iar din acest motiv organismul sufera din pricina lipsei de minerale.

ACID versus ALCALIN: Cum sa ai o dieta echilibrata

Pe termen lung, cei care nu au grija sa echilibreze dieta, consumand si alimente alcaline ( fructe si legume in principal) risca sa se imbolnaveasca. Oasele lor devin mai fragile, de asemenea articulatiile si muschii, iar bolile precum cele de inima, de rinichi, diabetul si multe altele se pot instala intr-un astfel de organism acid. Cu alte cuvinte, cine vrea sa-si mentina sanatatea trebuie sa aiba o dieta echilibrata, in care sa predomine alimentele alcaline.

Inuitii ( eschimosi, nascuti in Groenlanda) nu au acces la fructe si legume. Dieta lor se bazeaza pe preparatele din peste, untura de balena, etc. Mananca putine grane, dar evident ca dieta lor este foarte acida. Desi au inimi sanatoase, oasele lor incep sa se degradeze prematur, iar inuitii au una dintre cele mai scazute rate ale longevitatii.

Acest lucru se petrece in contrast cu locuitorii din Okinawa, Japonia, unde oamenii traiesc aproximativ 100 de ani, mai mult decat in orice alt loc de pe glob. Chiar daca orezul, carnea, soia si fructele de mare (foarte acide) exista in dieta lor, aceasta este completata de o varietate de legume si fructe, bogate in antioxidanti si minerale, acestea contracarand efectele acidititatii. Nu putini sunt oamenii de stiinta care au studiat si care sustin dieta acid-alcalina ca secret al sanatatii si longevitatii. Studiile sunt in continua desfasurare.

Dieta tipic americana este similara cu cea a inuitilor, in contextul in care acestia mananca extrem de multa carne si foarte putine legume alcaline, menite sa echilibreze totul. Fermele americane cresc animalele in conditii nesanatoase, animalele respective fiind pline de toxine si alte substante inflamatorii, etc. Carnea are tot felul de arome sintetice si substante care pot cauza cancerul.

Ca si cum asta nu ar fi fost totul, aciditatea din dieta americanilor este data si de zaharul, consumat in cantitati enorme. Multe alimente provoaca aciditatea, precum carnea rosie, carnea de pasare, pestele, iar acestea nicinu sunt prea bogate in nutrienti. Totusi, mancarurile acide sunt in general sarace in fibre, ceea ce ajuta la controlul zaharului din sange, imbunatatind sanatatea intestinelor. Astfel, bacteriile prietenoase de la nivelul matelor si al intestinelor au nevoie de fibre pentru a functiona. Fara acestea, nu doar ca sistemul digestiv sufera, dar de asemenea si cel imunitar poate fi afectat.

In acest context, nu doar dieta deficitara este de vina, ci si paradigma, ideile preconcepute, care au facut ca oamenii sa traiasca si sa manance nesanatos de secole.

Ce este de facut pentru a scapa de aciditate?

In primul rand, ai mai multa grija la alimentatie. Consuma mai putine alimente acide si mareste cantitatea de legume si alte ingrediente alcaline. In acest fel, vei scadea numarul de calorii consumate, iar aciditatea va fi redusa. Ar fi bine sa inveti care mancaruri sunt alcaline si care sunt acide, pentru a sti mai bine ce este de facut.

Iata cateva sfaturi, pentru a avea o dieta mai sanatoasa:

1. Mananca o salata pe zi, care sa includa legume si vegetale verzi (salata verde, kale, seminte de mustar verde, varza, etc). Adauga germeni, broccoli, patrunjel, sparanghel sau ardei gras. Poti pune piper negru si de asemenea este indicat sa storci o lamaie peste salata sau alta mancare. Semintele de dovleac sunt si ele foarte indicate, mai ales ca pot fi consumate usor in salate.

2. Foloseste sare de mare, otet de mere in loc de cel balsamic si ceai de ghimbir in loc de cafea.

3. Ridichiile sunt extrem de sanatoase, asa ca poti manca cate vrei. Daca vrei un desert apeleaza la: pepene, mandarine si fructe de padure.

4. Sucul de legume nu trebuie sa lipseasca din dieta ta, iar foamea poate fi invinsa imediat, daca le vei consuma in mod regulat. Avocado merge mult mai bine pe painea prajita decat untul. Sa mai spunem ca este mult mai sanatos?

Acestea sunt doar cateva dintre legumele si alimentele care iti pot proteja articulatiile, muschii, inima, creierul, ficatul si rinichii. Un organism alcalin este de asemenea mult mai rezistent in fata bolilor cronice precum cancerul.

Dupa cum poti vedea, exista o multitudine de alimente alcaline, asa ca ramane sa le descoperi pe cele care-ti plac cel mai mult, pentru a le adauga dietei tale. Exista de asemenea suplimente cu minerale, precum citratul de potasiu, magneziu si calciu, care pot contribui la bunastarea organismului tau.
Sursa: http://www.foodmatters.tv/articles-1/acid-alkaline-tips-for-balancing-your-diet

Articole despre alcalin, alcalin sau bazic, alcalin acid, alcalin ph, alcalin vs acid