9 comportamente si atitudini care ne fac nefericiti | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

9 comportamente si atitudini care ne fac nefericiti

Spiritualitate

Sfaturi pentru a deveni mai împăcați cu noi înșine

Uneori, noi înșine ne provocăm nefericirea menținând anumite credințe, atitudini sau comportamente care ne dăunează. Iată în continuare câteva dintre acestea și sfaturi pentru a le depăși cu succes. Dacă le recunoști și îți propui să le schimbi, cu siguranță vei deveni mai împăcat cu tine și mai fericit. Acestea sunt atitudinile la care trebuie să renunți pentru a trăi o viață liberă și cu adevărat fericită:


1. Asumarea falselor așteptări despre cum trebuie să fii.

Dacă privești în jurul tău și constați că lumea are un anumit stil de viață foarte diferit de al tău, poți ajunge să te gândești că e ceva greșit în propriul tău mod de a trăi și că ar trebui să fii și tu precum ceilalți.

A încerca să-ți transformi viața în ceea ce societatea sau mediul în care te afli dorește, te va face nefericit. Construiește-ți întotdeauna propria viață pe baza preferințelor, valorilor și dorințelor tale. Uneori oamenilor din jurul tău le place să aibă vieți complicate și pline de experiențe diverse, în timp ce poate tu preferi o viață mai simplă și mai liniștită. Nu este nimic rău în asta. Cel mai important este să-ți fie clar ceea ce îți dorești cu adevărat și să-ți urmezi propriile principii.

2. Autoconvingerile negative.

Acestea constau în a ne spune nouă înșine într-un mod convingător, fraze care ne fac să ne simțim rău și care ne sabotează propriile oportunități de succes, ne scad stima în propria noastră persoană și fac ca randamentul nostru să scadă. Frazele la care trebuie să renunți pentru totdeauna sunt: “nu pot, nu sunt suficient de bun/ă, nu o să reușesc, nu am încredere sigur o să iasă prost, întotdeauna am ghinion” (de regulă, toate frazele care încep cu negația “nu”). Înlocuiește toate credințele negative cu varianta lor pozitivă: „pot, mă pricep la asta, am încredere, știu că voi reuși, reușesc tot ceea ce-mi propun, am succes”, etc.

3. Comparația cu ceilalți.

Una dintre cele mai “bune” rețete de a ne simți prost față de noi înșine este de a ne compara mereu cu ceilalți. Întotdeauna ni se pare că există cineva mai bun decât noi, cineva care are mai mult succes decât noi sau care are prieteni mai buni. Dacă te compari cu cei care în viziunea ta au mai mult decât tine, te vei simți întotdeauna inferior. De exemplu, poți să-ți schimbi perspectiva și să să observi că acea persoană are un un job sau o ocupație care te-ar încânta și pe tine. În loc să te compari cu acea persoană, este infinit mai bine să o admiri și să o iei ca model pentru a obține și tu ceva similar într-un anumit domeniu.

4. Reamintirea trecutului.

Înțelepții spun că este bine să învățăm din trecut, fără însă a ne agăța de el. Nu lăsa trecutul să-ți stăpânească viața. Nu lăsa ca experiențele grele din trecut să îți modeleze viitorul. Dacă vei lăsa trecutul să exercite o influență prea mare asupra ta, vei avea mai puțin control asupra vieții tale și asupra viitorului pe care l-ai putea avea. Trecutul nu are atâta putere cât credem noi și trebuie să-ți amintești mereu că tu ești stăpânul vieții tale și creatorul viitorului tău. Rememorând mereu mai ales experiențele negative, nu vei face decât să-ți proiectezi singur nefericire sau suferință în viitor, atrăgând astfel un șir de evenimente care îți vor confirma propriile credințe despre nefericire.

5. Căutarea vinovaților.

Adeseori, îi învinovățim pe ceilalți pentru propriile noastre probleme. Considerăm, de exemplu, în mod eronat, că dacă părinții noștri ar fi fost mai buni, viețile noastre ar fi fost acum fericite. Aruncăm mereu vina pentru insuccesele noastre pe lipsa de oportunități, pe dezavantajele socioeconomice, pe criza din țara noastră sau pe orice altceva, în loc să căutăm adevărata cauză din spatele eșecului. Bineînțeles însă că este adevărat că toți acești factori pot influența într-o anumită măsură viețile noastre și poate fi adevărat că dacă am fi avut părinți perfecți, viața noastră ar fi fost mai bună. Însă învinovățirea celorlalți nu schimbă nimic, ci doar creează resentimente și amărăciune, transformându-te într-o victimă ce se lamentează mereu. Dacă ai tendința de a căuta vinovați pentru ceea ce se întâmplă în viața ta, propune-ți să renunți la această atitudine toxică chiar din acest moment.

6. Neputința de a ierta sau de a te ierta.

Atât ceilalți cât și noi înșine comitem greșeli în nenumărate rânduri, însă uneori este foarte important să știm să iertăm sau să ne iertăm pentru a ne putea continua viața și pentru a nu rămâne blocați în trecut. Iertarea aduce liniște și vindecare. Iertarea este o cheie fundamentală pentru a ajunge să nu-i mai judecăm pe ceilalți și să accesăm înțelepciunea inimii care este plină de compasiune și de neînțelegere chiar și față de greșelile celorlalți. Uneori, învățând să ne iertăm pe noi înșine putem ajunge mult mai ușor să-i iertăm și pe cei care considerăm că ne-au greșit într-un fel sau altul.

7. Consumarea alimentelor nesănătoase.

Conform unui studiu medical recent efectuat de Universitatea din Gran Canaria și Universitatea din Granada (Spania), persoanele care consumă frecvent mâncare de tip fast-food (hamburgeri, hot-dog, pizza și gogoși) au cu 51% mai multe probabilități de a suferi de depresie. Alimentația este un element fundamental pentru menținerea unei stări optime de sănătate atât fizică, cât și emoțională. Specialiștii afirmă că există o legătură directă între alimentele pe care le consumăm și starea noastră emoțională. La ora actuală se știe că există de exemplu alimente care favorizează o stare de bună-dispoziție (cum ar fi bananele, ciocolata neagră, ceaiul verde, fructele de pădure, mango, citricele) și alimente care ne predispun către stări de iritare, de lene sau de mânie (precum mâncărurile grele, excesiv condimentate, procesate și pline de aditivi chimici). A alege o alimentație potrivită și cât mai sănătoasă, lipsită de excese sau de substanțe nocive, este o alegere înțeleaptă atât pentru sănătatea corpului nostru, dar și pentru echilibrul și armonia emoțiilor noastre.

8. Neîncrederea că ai luat decizia corectă.

Niciodată nu putem fi cu totul siguri că am luat sau nu decizia corectă într-un anumit context al vieții noastre. De fapt, probabil nu există decizii corecte, deoarece uneori ceea ce pare o decizie bună azi, poate să nu mai fie la fel mâine, atunci când circumstanțele se schimbă. De aceea, odată ce ai luat o anumită hotărâre, procedează cât mai bine în circumstanțele date și asumă-ți consecințele pe care ace decizie le va aduce, centrează-te mereu pe partea pozitivă și bună a lucrurilor.

9. Complicarea inutilă a vieții tale.

O modalitate obișnuită de a ne complica viața este aceea de a avea prea multe lucruri între care trebuie să alegem. De exemplu, dacă vrei să îți cumperi o mașină și îți propui să evaluezi toate modelele care există pe piață, vei reuși să te stresezi în mod inutil și să accesezi prea multe informații și posibile alegeri, încât nu vei mai știi ce să faci. Dacă însă ți-a plăcut o mașină dintr-un anunț sau alte câteva, focalizează-te asupra acestora și alege. În plus, viața se complică adeseori ea însăși, așa că nu căuta complicații care nu-ți sunt necesare, deoarece există lucruri mult mai importante în care merită să-ți investești timpul și energia.
Sursa: http://midoris.ro/site/sanatate/dezvoltare-personala/2029-9-comportamente-si-atitudini-care-ne-fac-nefericiti

Articole despre despresie, suparare, tristete


Articole din Spiritualitate