8 modalitati de echilibrare hormonala | SuntSanatos.ro
facebook suntsanatos.ro    pinterest suntsanatos.ro    googleplus suntsanatos.ro    rss suntsanatos.ro

8 modalitati de echilibrare hormonala

Sanatate

Unul dintre cele mai comune dezechilibrele hormonale la femei este dominanța estrogenului, ceea ce poate însemna că nivelul de estrogen este ridicat sau, pur și simplu, că estrogenul este dezechilibrat de progesteron. Dominanța estrogenului este asociată cu afecțiuni, cum ar fi sindromul premenstrual, endometrioza, și fibroamele uterine.



Din fericire, există câteva modalități simple de reducere a dominanței estrogenului:
1. Mănâncă legume crucifere zilnic.
Aceste super-mâncăruri, cum ar fi broccoli, varza, varza bok choy și kale, au un compus numit indol-3-carbinol, care contribuie la promovarea producției de forme mai puțin puternice de estrogen.

2. Asigură-ți necesarul zilnic de vitamina C.
Mănâncă alimente bogate în vitamina C și ia în considerare suplimentarea cu 500-1000 mg de vitamina C zilnic. Dacă aveți nivelul de progesteron scăzut, vitamina C poate contribui la susținerea producției acestuia. Includeți o mulțime de alimente bogate în vitamina C, cum ar fi frunzele verzi, citrice, căpșuni și ardei gras.

3. Micșorați cantitatea de lactate.
Chiar și produsele lactate ecologice sunt o sursă de estrogen, care provine din producția de estrogen proprie a animalului. Vacile de lapte sunt adesea gravide atunci când sunt mulse, iar acest lucru duce la creșterea nivelului de estrogen din lapte și din produsele lactate aferente.

4. Micșorarea cantității de produse din soia prelucrate datorită nivelurilor ridicate de fitoestrogeni care se regăsesc în componența acestora.
Produsele destinate înlocuirii cărnii și batoanele energizante cu „izolat de proteină de soia” sau „proteină vegetală texturată” conțin niveluri mai ridicate de fitoestrogeni față de alimentele naturale sau fermentate din soia, cum ar fi tempeh sau miso. Nu este clar dacă acești fitoestrogeni au un efect estrogenic sau anti-estrogenic. Majoritatea aportului de soia din alimentația dumneavoastră ar trebui să vină din alimentele tradiționale sau fermentate de soia.

5. Mențineți o digestie bună cu probiotice și fructe bogate în fibre și legume.
Buna digestie înlesnește îndepărtarea estrogenului din organism. Includeți alimente probiotice cum ar fi varza, kimchi, și Kombucha.

6. Dacă mâncați carne de vită, asigurați-vă că este fără hormoni.
Mai mult decât atât încercați să consumați carne organică care provine de la animale hrănite cu iarbă. Carne de vită convențională este tratată cu estrogen pentru a face animalele să crească mai mari și mai repede, astfel încât trebuie să învățăm să fim atenți când alegem carnea.

7. Evitați expunerea la BPA.

BPA, sau bisfenol A, este un hormon disruptor care acționează ca estrogen în corpul tău, așa ca ai grijă la containerele folosite pentru alimente și băuturi care conțin BPA. Limitați consumul de conserve (BPA este un compus existent în cele mai multe cutii), și spălați-vă mâinile după manipularea bonurilor sau hârtiilor imprimate electronic (care conțin BPA).

8. Evitați parabenii din produsele de îngrijire personală.

Parabenii sunt un conservant existent în multe produse de îngrijire personală, cum ar fi șampoane, balsamuri, și loțiuni. Parabenii sunt un alt produs chimic estrogenic. Veți putea observa aceste substanțe aproape de sfârșitul listei de ingrediente, de obicei, ca „metilparaben” sau „propilparaben.” Din fericire, există multe produse fără parabeni.
Sursa: http://www.mindbodygreen.com/0-8162/8-ways-to-promote-hormone-balance.html

Articole despre hormon